Intern & extern IP-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Op een site lees ik het volgende:

"Your external IP address (xxx.xxx.xxx.xxx) is always exposed to the internet, if it wasn't, you wouldn't be able to visit sites.
On the other hand, your internal IP address (xxx.xxx.xxx.xxx) should be protected and not be obtainable by websites."

In IP-configuratie zie ik het op die site getoonde externe adres nergens, maar dat interne adres zie ik daar wel.
Nu heb ik dus de volgende vragen:
Is dit bangmakerij of kan iemand met dit interne adres iets doen?
Moet ik dat interne adres extra beschermen zodat het niet meer zichtbaar is, en zo ja hoe doe ik dat?

Guus.

Met dat interne adres kan je verbinding maken met je PC en daarom heb jij een firewall als het goed is.
Wanneer je zo op onze site rondsnuffelt in de scties die met routers te maken hebben, is mij en dus ook jou opgevallen dat wel heel veel PC dezelfde interne IP adressen hebben.
Maar daar heb je dus die firewall voor lijkt me.

A.J. zei:
Wanneer je zo op onze site rondsnuffelt in de scties die met routers te maken hebben, is mij en dus ook jou opgevallen dat wel heel veel PC dezelfde interne IP adressen hebben.
Maar daar heb je dus die firewall voor lijkt me.
In de hardwaresecties ben ik weinig te vinden. ;)
Ik dacht altijd dat ik één IP-adres had en nu blijk ik er twee te hebben. :)
Het adres dat ik kende is dus het interne en dat wordt uiteraard door mijn firewall beschermd. (Er volgt op die site daarna nog wat vaag gepraat over hackers - waarbij internal address ineens private address wordt genoemd, nog griezeliger :eek: - en je kunt vervolgens een programma kopen om je daartegen te beschermen. Bangmakerij dus.)
Maar wat is dat externe adres dan? Ik zie daar getallen die ik nergens terugvind. Ook niet met Aida32 of in headers van e-mails. :confused:

Guus.

Het externe adres is het adres wat je toebedeelt krijgt van je provider.
Waar zoveel om te doen is ivm. de privacywetgeving.
Stond op de oude site ook zo mooi vermeld bij ieder bericht "IP bekend", weet je nog?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan