intern geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Disturbed

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Berichten
808
hoi,

heb het programma AIDA32 opgestart en o.a. staat er als tip om meer intern geheugen er bij te plaatsen. (ik heb nu 127 MB in totaal)

dit om de prestaties te verbeteren. nou klinkt logisch

maar hoe gaat dit in zijn werk, ik wil het er gerust bij laten plaatsen. maar is dat zeg maar zo gebeurd?

en als het erop zit, moet ik dan alles op nieuw installeren???
 
nee indoen en klaar, je hoort waarschijnlijk een ander peipje en klaar je hoeft niks opnieuw te installeren ofzo
 
ik had even een mailtje gestuurd naar het computerbedrijfje waar ik mijn pc heb gehaald.

en had iets gevraagd over het interne geheugen uitbreiden.

zij kwamen met het volgende antwoord:
een geheugenuitbreiding is vrij simpel, kast open module erin. De vraag is alleen welk type geheugen Dimm pc100 of pc133.
Vaak zijn deze compatibel, maar niet altijd. Dit zou dus eerst geprobeerd moeten worden.

Prijzen Dimm pc133 : 128MB € 34,00
256MB € 47.50

Wat is compatibel ?
 
pc100 draait 0p 100 MHz en pc133 op 133.

pc133 is dus sneller. Het is afhankelijk van het moederbord welke snelheid gebruikt kan worden. Staat ook in het boekje van je moederbord.

Maar als je toch pc100 hebt en je stopt er pc133 is hij meestal wel compatibel en draait hij gewoon op 100 MHZ. Hij werkt dan dus gewoon, terwijl je eigenlijk ander geheugen nodig zou moeten hebben volgens de specificaties van je moederbord.
 
ow oke, bedankt.

heb eigenlijk 133 nodig:

werkelijke/effectieve kloksnelheid 133 MHZ

weer een vraag opgelost. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan