Intern Geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Hallo,

Ik heb even een vraagje over mijn intern geheugen.

Ik gebruik nu 2 banken van 256 MB PC 2700 333 Mhz en 1 van 512 MB PC 3200 400 Mhz.

Nu heb ik vernomen dat het snelste geheugen zich aanpast aan de langzamere, maar is dat zo??

Is het bij mij nu zo dat de PC 3200 400 Mhz, nu op PC 2700 333 Mhz draait?

Misschien een domme vraag, maar wil het even zeker weten!!

Heb nog een vraagje. Hoort eigenlijk niet in deze sector, maar hoef daar geen nieuw topic voor te openen.

Ik heb 2 DVD branders in mijn computer....is het mogelijk om ze allebei tegelijk te laten branden of is het maar mogelijk om er 1 tegelijk te gebruiken?

Bedankt alvast voor de uitleg en tips!!

Groet

Laatst bewerkt:
Ja dat is zo.
Het langzamere geheugen kan gewoon niet sneller, dus het snellere geheugen past zich aan. Dit omdat het geheugen allemaal op dezelfde snelheid moet draaien.

Als je moederbord de PC3200(400mhz) volledig ondersteund, zou ik overwegen om het andere geheugen te vervangen voor reepjes met dezelfde snelheid.

Ok, ik kan dus beter de PC2700 333 Mhz verwijderen en alleen de PC 3200 400 Mhz gebruiken?

Geplaatst door Dutchbull
Ok, ik kan dus beter de PC2700 333 Mhz verwijderen en alleen de PC 3200 400 Mhz gebruiken?
Je gaat dan wel voor de helft achteruit, qua geheugen capaciteit.
Ondersteund jou moederbord die 400mhz volledig?

Heb een ASUS A7N8X-E Deluxe moederbord, dus ik neem aan van wel.

Zou ik veel verschil merken als ik van 1 GB naar 512 MB ga dan?

Geplaatst door Dutchbull
Zou ik veel verschil merken als ik van 1 GB naar 512 MB ga dan?
Jou moederbord kan het inderdaad wel aan. Je zal het gerust iets merken, maar aan de andere kant het geheugen gaat op een hogere snelheid draaien. Gewoon uitproberen.:)

Ik vermoed in die zwarte. De Dual-channel funktie kun je niet gebruiken.

Nee, kan Dual-Channel toch alleen gebruiken als ik 2 dezelfde geheugen balken heb?

Bedankt voor je hulp crash :thumb:

Graag gedaan.

Je kunt inderdaad Dual-channel alleen gebruiken, als je maar twee reepjes gebruik. Deze zullen dan in de blauwe bankjes moeten.

Ok, dan moet ik er nog maar een zelfde 512 MB bankje bijkopen, zodat ik Dual Channel kan gebruiken.

Heb nog even rond zitten neuzen op internet en kwam Dual-Channel geheugen tegen, maar weet nu niet welke ik zou moeten hebben.

Wat is het verschil tussen:

Corsair 512 MB TWINX CAS2 PC3200 DDR

en

Corsair 512 MB TWINX XLL PC3200 DDR

Bedankt alvast

Het verschil tussen die twee is de Latency van de geheugen modulles.

Corsair 512 MB TWINX CAS2 PC3200 DDR
Latency : 2-3-3-6

Corsair 512 MB TWINX XLL PC3200 DDR
Latency : 2-2-2-5[b/]

De XLL is wat sneller dan de CAS2 modulles en een stuk duurder.

Maar waarom "Dual-channel" geheugen kopen, terwijl je al een reepje van PC3200(400mhz) hebt?
:confused:

Zo'n setje geheugen is niets anders dan twee exact gelijke geheugen reepjes. Er is verders niets speciaals aan voor "Dual-channel".
Dual-channel wordt door je moederbord geregelt en niet door het geheugen.

Ik denk dat je goedkoper uit bent, als je naar een gelijk geheugen reepje gaat zoeken die je al hebt. Je moet alleen even de specificaties van jou PC3200(400mhz) geheugen reepje hebben, dus welke Latency die heeft. Daar koop je dezelfde van.

Laatst bewerkt:
Heb er nog een reepje PC 3200 400 Mhz bijgekocht om Dual Channel te kunnen gebruiken.

Hoe sluit ik die bankjes geheugen nu aan op mijn moederbord (ASUS a7n8x-e Deluxe)?

Er staat in mijn handleiding een Dimm A2, Dimm A1 en een Dimm B. Waar schuif ik die geheugenbankjes nu in, want ik snap het niet zoals het in mijn handleiding staat.

En is het normaal dat mijn memory frequentie op 200 Mhz staat of moet dat 400 Mhz zijn?

Alvast bedankt!!

Laatst bewerkt:
Het is normaal dat je geheugen op 200mhz draait het is DDR geheugen dus de effectieve snelheid is 400mhz.:)
Volgens mij moet je ze in de blauwe sloten doen.

Geplaatst door crash
Het is normaal dat je geheugen op 200mhz draait het is DDR geheugen dus de effectieve snelheid is 400mhz.:)
Volgens mij moet je ze in de blauwe sloten doen.

:thumb:

Bedankt

Graag gedaan.

Laat even weten of het klopte van die blauwe sloten. Je kunt met Everest zien of je Dual-channel aanstaat of waarschijnlijk al bij het opstarten van de pc.

Re: Graag gedaan.

Geplaatst door crash
Laat even weten of het klopte van die blauwe sloten. Je kunt met Everest zien of je Dual-channel aanstaat of waarschijnlijk al bij het opstarten van de pc.

In Everest kan ik niets vinden, waar zou dat moeten staan?

Re: Re: Graag gedaan.

Geplaatst door Dutchbull
In Everest kan ik niets vinden, waar zou dat moeten staan?
Je kunt dat vinden onder "Moederbord>moederbord". Geheugenbus eigenschappen>"Bus-type", hier staat bij mij "Dual DDR SDRAM". Ik gebruik ook geheugen in Dual-channel.
Tevens zie ik bij het opstarten van de pc, net boven het tellen van het geheugen aangegeven dat Dual-channel geactiveerd is. Ik weet niet of jou moederbord dit ook op die manier aangeeft.

Ja, Everest geeft nu Dual DDR-SDRAM aan, dus neem aan dat het werkt!!

Heel erg bedankt Crash!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan