Intern geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Op mijn laptop is er 4 GB intern geheugen maar er is maar 2.98 GB beschikbaar. Kan ik dit optimaliseren of wat is er verkeerd.
Lode

Zal wel een videochip in zitten met shared memory, dus je raakt meteen al een stuk intern geheugen daar aan kwijt.

Tijs.

Beste Lode2008,

Ik heb je vraag naar deze rubriek verplaatst. Het lijkt me dat deze vraag hier beter op zijn plaats staat dan in virtuele besturingssytemen

Ja wist eigenlijk niet goed waar de vraag te plaatsen.
En is die "shared memory" eruit te krijgen en hoe?
Lode

Dat is er niet uit te krijgen, want anders krijg je geen beeld.
Beter dat we (liever: jij zelf) even uitzoeken of je videokaart shared memory gebruikt. Dus zoek op de website van de laptop-fabrikant naar de specificaties, vooral m.b.t. de videochip.
Overigens: Vaak wordt de hoeveelheid te gebruiken shared memory direct afgeleid van de resolutie die je gebruikt. Dus (doorgaans): Hoe lager de resolutie en kleurdiepte, hoe minder je kwijtraakt aan shared memory. Je hebt (doorgaans) dus ook zelf wat te zeggen over hoeveel shared memory gebruikt wordt.

Tijs.

Om even terug te komen op mijn vraag, aangezien ik de oplossing langs uw voorgestelde niet haalbaar is voor mij, zit ik met volgende vraag: Als ik het huidig interne geheugen eruit haal en nieuwe plaats is dit dan de oplossing?
Groeten Lode

Dat zou moeten helpen, inderdaad, dus grotere geheugenmodules of extra modules erbij (meestal komt het op vervangen door grotere uit). Kijk wel na in de systeemspecificaties ("maximaal geheugen" of zoiets) óf je ook meer geheugen erin kunt zetten dan er nu in zit.
Natuurlijk ga ik er dan wel vanuit dat je een 64-bit versie van Windows hebt.
Kun je checken via msinfo32.exe -> in rechter deelvenster kijken naar systeemtype. Staat daar Op x86 gebaseerd dan heb je een 32-bit Windows versie, staat er Op x64 gebaseerd dan heb je een 64-bit Windows versie.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je moet niet vergeten dat Windows 7 ongeveer 800 - 900 Mb geheugen in beslag neemt als het is opgestart dus dat je bijna 3 Gb beschikbaar geheugen over hebt als de pc is opgestart klopt wel.
Niks aan de hand dus geen paniek.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan