Intern modem en huiscentrale

Status
Niet open voor verdere reacties.

KlaasB

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2000
Hallo,

Vandaag wou ik graag op internet met mijn pas geinstalleerde pc, maar dat werkt niet vanwege mijn huiscentrale. Wie heeft dit probleem ook of wie weet er iets vanaf en kan mij helpen op internet te komen??

Alvast bedankt!

Klaas

moet je niet eerst een 0(nul) intoetsen voor je een buitenlijn hebt.
Ik had vroeger ook een huiscentrale ertussen en had er een 7 voor.(dit was volgens het instructieboekje hetzelfde als de 0 maar dan voor databescherming.)

ik krijg de foutmelding 630. voordat het modem inbelt wordt de verbinding al verbroken...
heb er ook al een 0 voor gezet...

Ben je misschien vergeten een pauze in te lassen tussen de eerste 0 of 7 van de binnen lijn voor de buiten lijn en de rest van het eigenlijke nummer?

Als je bij een huiscentrale geen pauze inlast ga je te snel, want een huiscentrale is te langzaam om dat op te kunnen vangen, vandaar die pauze.

het volgende heb ik ingetoetst voor Het Net:

0,0676001505,,,

de komma's op advies, maar dat werkt dus ook al niet.

haal die laatste komma's maar weg. Gebruik je het wel zo dat het ene gedeelte van het nummer als kerngetal wordt gebruikt en het ander als prive nummer?

Hallo KlaasB.

Probeer het eens met ,0,0676001505. Want de "," is voor het modem het commando te wachten op kiestoon. Bij somige centrales duurt het echter te lang voordat de binnenlijn kiestoon komt waardoor je een foutmelding krijgt.

Verder zou je kunnen kijken of het modem wel comuniceerd, door het volgende te doen in windows xp:
1 Start
2 Rechts klikken op "Deze Computer"
3 "Eigenschappen" kiezen
4 Tabblad "Hardware" kiezen
5 Druk op de knop "Apparaatbeheer"
6 Klik op het kruisje voor "Modems"
7 Dubbelklik op het modem
8 Ga naar het tabblad "Diagnosegegevens"
9 Druk op de knop "Instellingen opvragen"
10 Als er in het onderste veld text komt te staan en je krijgt geen foutmelding, werkt het modem op zich goed.

Als dit niet werkt vertel even welk type/merk centrale je hebt?

Groetjes Erik Rothuis

bedankt jullie, zodra ik weer thuis ben zal ik dat even proberen..
In Windows98 heb ik de status opgevraagd van het modem en die is goed, dus aan het modem ligt het niet..

Klaas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan