intern pingen lukt wel, maar extern pingen lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter great
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

great

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2004
hallo,
intern pingen lukt wel, maar extern pingen lukt niet. Het netwerkje wat ik heb aangelegd werkt dus wel goed. maar nu kan ik via de ene pc niet meer extern contact leggen. dus geen pingen en geen internet. ik heb ook al de firewall (kerio) uitgezet. wie kan me helpen?

Geplaatst door great
hallo,
intern pingen lukt wel,
Bedoel je als je vanuit de pc waar je de ping opdrachten uitvoert naar diezelfde pc ping?, dus zo?:

ping 127.0.0.1
of
ping hier_de_computernaam_invullen
of
ping localhost

Zo ja, dan werkt dit altijd.
Geplaatst door great

maar extern pingen lukt niet.
Je moet alle pc's in de modem/router aangeven over hun bestaan.
Geplaatst door great

Het netwerkje wat ik heb aangelegd werkt dus wel goed. maar nu kan ik via de ene pc niet meer extern contact leggen. dus geen pingen en geen internet.
Hier zou je wat nader moeten aangeven hoe die pc's met elkaar zijn verbonden en ook op welke wijze ze op de modem/router zijn aangesloten.

Dennis.

ik heb een modem/router van sweex. de beide pc's worden door de router herkend en hebben allebei een intern ip-adres. ik kan van de ene pc naar de andere pingen en omgekeerd. ook kan ik naar de router pingen.

beide pc's zijn bedraad naar de router toe.

waar ik zelf aan denk is hetvolgende:
kan het geen blokkade naar buiten toe zijn? werkt de firewall van kerio alleen op internet en niet op pingen?

Geplaatst door great
ik heb een modem/router van sweex. de beide pc's worden door de router herkend en hebben allebei een intern ip-adres. ik kan van de ene pc naar de andere pingen en omgekeerd. ook kan ik naar de router pingen.

beide pc's zijn bedraad naar de router toe.

waar ik zelf aan denk is hetvolgende:
kan het geen blokkade naar buiten toe zijn? werkt de firewall van kerio alleen op internet en niet op pingen?
Sorry hoor, maar ik begrijp je niet helemaal.(het ligt wel aan mij)
Kun je met één van beide pc's niet internetten?

Dennis.

En sorry zo laat mijn reactie.

dat klopt!
met een kan ik wel internet op en met de andere niet. Waarmee ik niet internet op kan kan ik ook niet naar buiten toe pingen bv www.helpmij.nl doet het niet bij de ene pc niet en bij de andere pc wel.

beveiligingsprobleem misschien?

Wil je dan op beide pc's het commando ipconfig /all ingeven?

En plaats het resultaat van dat commando even hier. Vermeld wel even bij, bij welke pc het resultaat van dat commando hoort. Dus één v.d. pc waar je wel kunt internetten en de andere waarop niet kan worden geïnternet.

Je kunt dat commando in een dos-venster uitvoeren:

1) Start
2) Uitvoeren
typ in het invoervakje: cmd

Je zit nu in dat dos-venster en kun je dat commando ingeven. Met exit verlaat je dat venster.

Dennis.

ik weet niet hoe, maar nu doet het internet het weer.
in ieder geval bedankt voor je hulp!
groet

Gelukkig maar dat internet het weer doet. En geen dank hoor. (ik heb je eigenlijk niet eens geholpen)

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan