Interne Cardreader werkt niet goed? Kan iemand me helpen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter BDND
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BDND

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Bij de lokale computerzaak hebben wij een half jaar geleden een interne kaartlezer gekocht.
De kaartlezer bestaat uit 2 zwarte blokjes met daarin de stekkertjes. beide blokjes hebben het gaatje linksboven dicht. Op de aansluiting op het moederbord is ook precies 1 hoekje zonder pinnetje.

Nu had ik dus beide stekkers er willekeurig op aangesloten(1 links en 1 rechts). Met het dichte gat in de hoek zonder pinnetje.

Nu werkte alleen de USB van de cardreader, en verder niets.

Dus nu kreeg ik de tip om dan de stekkers andersom erin te doen, gezien het dichte gaatje is dit niet mogelijk, dus ik dacht: Dan doe ik de rechtse er links in, en de linkse er rechts in. Gedaan, maar nu brand er wel een lampje, maar de kaart leest hij nog steeds niet. aan de SD kaart ligt het niet, op mijn laptop pakt hij hem wel. De USB werkt nog steeds...

in deze-computer staat wel een extra DVD station aangegeven. Ik vermoed dat de cardreader verkeerd herkend word dus.

Ik kom er niet meer uit, zou iemand mij hiermee kunnen verder helpen?

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk geweest ben.
:confused:

Hmmm.....zat er een cd'tje bij de cardreader? Zoja, de software die erop staat, even installeren.

bedankt voor je (poging tot) hulp:)

Is er iemand anders die iets weet? :(

Staat er zonder de kaartlezer ook nog een extra DVD-station? (is geen emulatie software zoals Alcohol 120%?).
Verder..
Je hebt wel de goede aansluitingen gebruikt van je moederbord?
Wat geeft de handleiding van de reader aan, waar moet je de zwarte blokjes op aansluiten, op een USB-aansluiting van het moederbord?
Staan deze ook op "Enabled" in het bios?
Ziet je apparaatbeheer er correct uit?
Welk merk en type reader is het eigenlijk?

Ehm.. apparaatbeheer zegt niets vreemds. de USB poort op de cardreader werkt wel, dus ik neem aan dat ze enabled zijn? Of mag ik dat niet aannemen dan?

Het merk en type zou ik na moeten vragen aan mijn vriendin, ik weet niet of we het doosje daarvan nog hebben.

ik heb de blokjes aangesloten op de goede connectors, dit heb ik op internet nog nagezocht.

Hallo

Wat ik zou doen :

Opzoeken welke cardreader je bezit en de pinout te weten komen (meestal hangen er stickertjes aan de betrokken draadjes)

Opzoeken welke motherboard er in de systemkast zit en de pinout te weten komen.

Zie hiervoor de meegeleverde documentatie of de website v/d fabrikant.

Controleren of alles korrekt is aangesloten.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan