Interne fout Magix, .dip bestand Nero

Status
Niet open voor verdere reacties.

anoukanouk

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2008
Ik wil een filmproject gemaakt met Magix Film op CD&DVD branden. Het brandproces doorloopt alle stappen (encoderen, wat het is weet ik niet...) en bij de laatste stap krijg ik de foutmelding:

Het branden werd afgebroken met de volgende fout;
Interne fout tijdens de bewerking.

Ik heb vandaag net een nieuwe brander ingebouwd dus daar kan het niet (meer) aan liggen denk ik.

Kan ik de gemaakte film ook met Nero branden? Het .dip bestand dus?
Of kan ik alleen de film branden zonder inhoudsopgave?

In het brandscherm van Magix kan je bij stap 3 kiezen om bestanden toetevoegen. Waarvoor is dat? Je hoeft daar toch geen bestanden toe te voegen?

Zelfde probleem

Hallo,

Ik heb ook een film bewerkt via magix.
En ook bij mij doorloopt hij het encoden gewoon, maar geeft hij op het laatst de foutmelding. "interne fout tijdens de bewerking"
Heb jij het intussen kunnen oplossen?
Ik hoor graag van je.

Groeten, Ed van Dam

Interne fout in Magix software

Aangezien ik de zelfde foutmelding heb, eerst bij foto's op cd & dvd heeft magix mij een nieuw pakket aangeboden en wel video de luxe 2008. maar ook deze heeft het zelfde probleem als de eerste.
Nu is mijn vraag, zijn de problemen nu jullie (Anoukanoek & Ed) nou wel opgelost en op wat voor een manier!

gr. Pincher

Laatst bewerkt:
Uit ervaring kan ik melden dat wanneer Nero en Magix op één pc staan, het vaker voorkomt dat een van de programma's niet goed werkt of meldingen geeft. Haal anders Nero eraf, en probeer het dan nog eens na de herstart.

bedankje

beste Videowiz,

Ik dank je hartelijk voor deze tip.:thumb:
Na nero er afgehaalt te hebben, en opnieuw opgestart is het branden met magix prima verlopen.
Toch jammer dat de service desk van magix dit niet kon melden in augustus.

Nogmaals bedankt, je hebt een hele fam. gelukkig gemaakt

Pincher

zelfde probleem

Ik heb al weken hetzelfde probleem bij het maken van een video. Al bij het monteren. Heeft mij inmiddels al enkele weken gekost en ik sta op het punt naar wormerveer te gaan om die gasten van Magix door hun eigen beeldschermen heen te trekken. Wie heeft een oplossing?

Heb je dan mijn tip niet gelezen en uitgevoerd? Bij Pincher blijkt het dus de gouden tip te zijn. Probeer het eens en laat even weten of het werkt.

Ik heb alles al geprobeerd, nero er af, een of ander geheugendingetje op 2 maal het RAM geheugen gezet, en nog veel meer. Zover ik het nu begrijp is het een memory leak, oftewel, geheugen dat tijdelijk gebruikt wordt wordt daarna niet meer vrij gegeven.

ik heb jullie tippen doorgelezen, want ik had ook het zelfde probleem. nu heb ik Nero eraf gehaald. maar dan krijg ik weer bij de laatste stap: interne fout tijdens de bewerking!!:shocked:

hoe kan dat?

opgelost

Beste xsanne5,
Het probleem is voor mij inderdaad opgelost. Ik heb de oplossing op de meeste forums ook openbaar gemaakt maar hier kennelijk niet. excuses daarvoor. Forums werken uiteraard alleen wanneer niet alleen problemen maar ook de oplossing wordt beschreven.
De oplossing werd mij geboden door mi-bo van magix.info. Deze nam de tijd telefonisch mijn probleem te bespreken en kwam binnen enkele minuten achter het probleem.
Gemiddelde scenes duurde bij mij te kort. Iedere scene moet minimaal 10 seconden duren. Het berekenen van de overgang heeft kennelijk 10 seconden nodig, als je dus scenes gebruikt die gemiddeld korter zijn dan 10 seconde dan loopt het werkgeheugen op een gegeven moment over. Let wel, het gaat hier alleen om beeld. Dit geld niet voor geluid.
Verleng iedere scene naar 10 seconde of meer en ik denk dat je net als ik de film zonder problemen kan voltooien.

Laatst bewerkt:
Beste xsanne5,
Het probleem is voor mij inderdaad opgelost. Ik heb de oplossing op de meeste forums ook openbaar gemaakt maar hier kennelijk niet. excuses daarvoor. Forums werken uiteraard alleen wanneer niet alleen problemen maar ook de oplossing wordt beschreven.
De oplossing werd mij geboden door mi-bo van magix.info. Deze nam de tijd telefonisch mijn probleem te bespreken en kwam binnen enkele minuten achter het probleem.
Gemiddelde scenes duurde bij mij te kort. Iedere scene moet minimaal 10 seconden duren. Het berekenen van de overgang heeft kennelijk 10 seconden nodig, als je dus scenes gebruikt die gemiddeld korter zijn dan 10 seconde dan loopt het werkgeheugen op een gegeven moment over. Let wel, het gaat hier alleen om beeld. Dit geld niet voor geluid.
Verleng iedere scene naar 10 seconde of meer en ik denk dat je net als ik de film zonder problemen kan voltooien.

dankje. ik zal het proberen. ik snap het nog nie thelemaal wat je allemaal typt, maar ik ben een beetje traag van begrip!:o ik zal het vaak doorlezen en uitproberen. heeel erg bedankt alvast, en als het is gelukt zal ik het zeggen:D

trouwens. nog 1 vraagje. ik heb best veel scenes wie korter zijn dan 10 sec. maar hoe maak je scenes langer dan? want dat lukt me niet.

Laatst bewerkt:
Beste xsanne,
Het feit dat je zel al aangeeft dat je best veel scenes hebt die korter zijn dan 10 seconde doet mij wel erg sterk vermoeden dat je inderdaad het zelfde probleem, of liever gezegt de zelfde oorzaak van het probleem, hebt als ik had.
Heel simpel gezegt, het beeld niet korter knippen dan 10 seconden. Is het beeld wel korter, dan kun je het in principe dus niet gebruiken. Heb zelf in een filmpje van 20 minuten deze regel 3 keer overtreden omdat een scene die ik heel kort gefilmt had zo leuk was dat ik het niet kon laten vallen, en met een langere scene er achter aan lukt dat wel.
Mischien kun je, als alle filmpjes korter zijn dan 10 seconde, eerst de filmpjes twee aan twee aan elkaar plakken en daar apparte scenes van maken, die je vervolgens weer in het grotere geheel plakt, maar dat word erg omslachtig.
Ik zou eerst gewoon proberen niet te scherp en kort te knippen maar de filmpjes langer door te laten lopen.
succes

Rinse..

in ieder geval al bedankt voor de tips, maar kun je ook bijvoorbeeld doen: als je een nieuwe film toevoegd dan staat er 'toevoegen' of 'nieuwe film'. als je dan toevoegen doet, is het dan nog steeds een aparte scene.?

en met die filmpjes aan elkaar plakken, moet je dat dan niet met het magix programma doen?

in ieder geval al heel erg bedankt, ik ga het uitproberen.

scenes

Ik moet zeggen dat ik de vraag nu niet helemaal meer snap. Ik snap zeg maar niet wat u niet begrijpt. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik meestal de gene ben met het probleem en de rol van de gene met de oplossing is vreemd voor mij. Zal het nog eens proberen:

De film die u wilt maken bestaat uit allerlei korte filmpjes die u waarschijnlijk met de camera heeft gemaakt en vanuit de camera in de computer heeft geladen. Al die filmpjes gaat u vervolgens waarschijnlijk knippen om precies dat deel van het filmpje te gebruiken dat u het leukste vindt. Daarna wordt alles aan elkaar geplakt.
Zorg nu dat u bij het knippen de filmpjes niet korter maakt dan 10 seconden.

Stel nu dat u toch enkele kortere filmpjes aan elkaar wilt koppelen. Zet dan ongeveer 4 filmpjes achter elkaar als nieuw film project. Klik dan op 'bestand' 'film exporteren'en kies vervolgens bijvoorbeeld voor windows media export 640 bij 320. Nu maakt u van de 4 kortere filmpjes 1 langere windows media file. die kunt u vervolgens weer zonder problemen in uw oorspronkelijke film plaatsen. dit laatste is allemaal echter vrij omslachtig. Het beste is om gewoon de filmpjes niet te kort te knippen.

Nogmaals succes

Rinse..

Sorry voor de verwarring. maar nu snap ik het. ik doe die laatste optie, van die filmpjes een langere film maken. want, ik heb de filmpjes met de camera opgenomen. maar ik hoef ze niet korter te knippen, ze zijn goed, dus kan ik ze ook niet langer maken. heel erg bedankt, me vraag is opgelost.

echt heeeeel erg bedankt,

groeten....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan