interne harddisk laptop vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erszie

Verenigingslid
Lid geworden
22 nov 2011
Berichten
81
Mijn harddisk loopt vol en ik wil deze vervangen voor ik problemen krijg.
Ik heb een BTO 17W25 mijn laptop is ongeveer 5 jaar oud. Wat voor soort harddisk kan ik het beste aanschaffen en hoe vervang ik de harddisk?
Hoe kan ik de laptop starten vanaf een nwe harddisk? Ik heb geen handleiding hierover gezien.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Alvast heel erg bedankt.
 
Hoi,

Ik kan even niet zien welk type hd je hebt ide of s-ata neem aan de laatste dus dat zal je even moeten kijken .En het wisselen is niet echt moeilijk aan de onderkant zit vast ergens een luikje waar de hd achter zit deze zal je los moet halen en zo kan je hem wisselen.En denk dat het slimst is om een schone windows installatie te doen na inbouw dus zal je van de cd-rom af op moeten starten en zo windows opnieuw installeren. zou wel je belangrijke bestanden vooraf op een usb stick zetten,
 
Dit is de harddisk die erin zit: Harddisk S-ATA :200GB 7200 rpm (8Mb cache) Serial ATA.
Kan ik een snellere harddisk aanschaffen?
Als ik windows opnieuww geinstalleerd heb op de nwe kan ik dan een image van de oude schijf erop zetten of werkt dat niet?
 
Hoi

Alleen een ssd is sneller maar wel duurder is een externe hd geen optie?
 
Die heb ik wel en gebruik die vooral voor foto's, films en backups.
Kan ik een hd van 2Tb erin plaatsen of geeft dat problemen? Een snellere is dus ook geen probleem. Heb je nog een advies voor type en merk?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan