Interne Harddisk vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jervisser

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2007
Ik heb vanmiddag een interne harddisk (Western Digital 500GB S-ATA Caviar SE 16) gekocht en geplaatst in mijn pc. Dit nadat er problemen zijn ontstaan op de oude HD. Hoe kan ik deze nu herkenbaar laten zijn in mijn pc. Nu start ik de pc op met de XP installatie cd in de dvd drive. Na enige minuten zie ik een scherm met 3 keuze opties, waaronder "installeren XP". Als ik mhier op druk krijg ik een error scherm dat er een probleem gevonden is en dat windows wordt afgesloten.
Wat kan ik doen????

zijn er al partities aan gemaakt op de HD?
zo ja is deze dan al geformarteerd?

In prencipe zou hij het gewoon moeten doen...

heb je ook nog een pc waar windows op geinstalleerd staat?

dat heb je nodig om voor het gebruik van windows.

Om de harde schijf te voorzien van een partitie navigeer je via Start, Configuratiescherm, Prestaties en onderhoud, Systeembeheer naar Computerbeheer. In het venster Computerbeheer, kiest je voor de optie schijfbeheer.

In het rechter venster krijg je een overzicht te zien van de harde schijven die zich in de computer bevinden. Daar zul je ook de nieuwe harde schijf terugvinden. Waarschijnlijk zal onder de nieuwe harde schijf staan, dat deze nog niet geïnitialiseerd is. Klik met rechter muisknop in het grijze vak waar de melding staat en kies de optie schijf initialiseren. Na het initialiseren zal de melding veranderen in: Geïnitialiseerd en Online.

Klik nu in het grote witte vlak de rechter muisknop en kies de optie Nieuwe partitie. De wizard Nieuwe partitie zal nu worden geactiveerd. Kies het soort partitie dat je wilt maken. Wanneer je voor een uitgebreide partitie heeft gekozen, moet je de wizard nogmaals moeten starten om één of meerdere logische stations aan te maken. Voor elk logisch station of nieuwe partitie wordt standaard de eerst volgende vrije schijfletter geselecteerd. Tijdens het aanmaken van de partitie kun je dit nog veranderen in een andere stationsletter wanneer je dit wenst.

Wanneer de harde schijf voorzien is van de gewenste partities, kunnen de partities één voor één geformatteerd worden. Na het formatteren en opnieuw opstarten van de computer is de harde schijf klaar voor gebruik en is de klus, een harde schijf inbouwen en installeren, afgerond.

Oja, natuurlijk, internet wat makkelijker met een pc :P

Doe de harde schijf daar eens in, als dat past, om te kijken of de schijf wel goed is,
En zo niet, terugbrengen...

Kan je hem daar ook formatteren ?

MvG Marco

Ik heb geen geen start op het scherm, want windows moet geinstalleerd worden.

En, de pc waar in nu op werk is een laptop en dat gaat niet passen.

Ik krijg het scherm "windows setup" en dan gaat het bestanden laden. Vervolgens krijg ik het scherm "welkom bij setup"en kan ik kiezen : Druk op enter als u windows wilt installeren / druk op r als u wilt herstellen of repareren / druk op f3 als u wilt afsluiten zonder xp te installeren.

Ik heb gekozen voor "installeren XP". Nu zou er een lijst met partities moeten komen maar die staan er niet bij. de lijst is leeg.

Driver voor Western Digital 500GB S-ATA Caviar SE 16 harde schijf

Ik heb nu verschillende mogelijkheden geprobeerd.
Volgens mij heb ik een driver nodig voor de Western Digital 500GB S-ATA Caviar SE 16 (harde schijf). Als ik deze heb kan ik die branden op een cd en deze cd in de PC met Western Digital 500GB S-ATA Caviar SE 16 stoppen. Ga ik dan goed te werk?

Waar kan ik de driver downloaden?

Je hebt inderdaad SATA drivers nodig tijdens de installatie van XP .
Zomaar branden op CD werkt niet, je kan de drivers wel slipstreamen met de XP CD, of vanaf floppy laden tijdens het installeren van XP.

Dit is onbekend terrein voor mij, maar met Google heb je zo wat hulp gevonden.
Zoeken naar "slipstreamen nlite"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan