Interne pagina analyse.. SEO tool, wat doe ik fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

oompie8874

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2013
Hallo,

ik heb deze site gemaakt en ben flink aan het sleutelen geweest om een zo hoog mogelijke SEO score in woorank/iwebchk en pear te halen. Een goede leerschool en nu is het keywords aanwijzen in titel/tag/h1/bold etc maar ik loop tegen een paar dingetjes op waar ik niet uitkom.

- Wanneer woorank de site checkt geeft hij bij de 'interne pagina analyse' het volgende aan:
Titel
Beschrijving
Tekst/HTML

404 Not Found
HOME; DIENSTEN. VERKOOPSTYLING. PARTICULIER · ZAKELIJK · MEUBELVERHUUR · WONINGFOTOGRAFIE · ADVIES OP MAAT · WERKWIJZE ...
58.95 %
404 Not Found
HOME; DIENSTEN. VERKOOPSTYLING. PARTICULIER · ZAKELIJK · MEUBELVERHUUR · WONINGFOTOGRAFIE · ADVIES OP MAAT · WERKWIJZE ...
58.65 %

Als advies krijg ik: "Het lijkt erop dat diverse pagina's op uw website dubbele titels hebben. Je hebt waarschijnlijk dan ook dubbele beschrijvings tags. Los dit op om uw SEO te maximaliseren. Gebruik Google™ Webmaster Tool om dit soort problemen op te sporen en de manier te verbeteren waarop zoekmachines uw website indexeren, ."

Maar mijn vraag is waarom zien google en woorank mijn pagina's als 404 Not Found en geeft hij ipv de pagina inhoud de navigatie balk als output?

De site staat hier
Woorank report staat hier

Alvast hartelijk dank voor de hulp

Hoi oompie8874,
De 404's zouden misschien kunnen komen doordat bij strikte naleving van de html-code een aantal bestanden niet gevonden kunnen worden, bv. het stylesheet. Dit heeft de naam "inside disign.css", met spatie. Bij verwijzing in de code moet er dan een %20 op de plaats van de spatie komen (inside%20disign.css), en dat is niet gebeurd.
  • Doorgaans corrigeren browsers dat in hun foutafhandeling, zodat de "niet gevonden" bestanden toch gevonden worden en de pagina getoond wordt zoals bedoeld.
Maar het blijft invalid html, en zoekmachines en analyserapporten zouden er over kunnen struikelen! *)

Er zitten ook andere html-errors in de pagina's, dus ik zou ze daarop even nalopen.
Met een beetje geluk verdwijnen dan ook de verkeerde descriptions in het woorank-rapport.

Wel is het zo, dat bv. de boezemlaan.html en de houtrib.html een identieke description hebben:
HTML:
<meta name="description" content="Een professioneel verkoopstylingbureau, dat met een minimaal 
budget zorgt voor een optimale presentatie van de woning. Voor elk type woning is een oplossing.">
Dat zou beter iets kunnen zijn als: "Moodboard voor styling van een verkoopwoning in de Boezemlaan te Rotterdam ... enz."
  • Een pagina-specifieke description is duidelijker, en biedt ook meer gelegenheid om verschillende trefwoorden/zoekwoorden in de descriptions te verspreiden.
  • NB: Om ook op te letten: een description kan een prachtige adequate omschrijving geven, maar als dat in het jargon van het bedrijf is geschreven en geen trefwoorden bevat waarop de kandidaat-klant zou kunnen zoeken, levert het minder op bij de zoekresultaten!
Met vriendelijke groet,
CSShunter
_________
*) Het handigste is om géén spaties, maar koppelstreepjes - te gebruiken om woorden in een mapnaam of bestandsnaam van elkaar te onderscheiden.

Okidoki.
Mocht je in een externe link spaties tegenkomen of losse &-tekens (die mogen ook niet), dan is hier een gereedschapje om ze snel om te zetten in valid URL-encoding:

PS: Accent-tekens en andere ongewone lettertekens in een URL moeten ook een speciale code krijgen (lijstje); het beste is om die gewoon niet te gebruiken. Het gaat altijd goed als je je in de URL's van mapnamen en bestandsnamen beperkt tot kleine letters, hoofdletters, tussenstreepjes - en getallen.
Zie ook nog deze verdere verklaring.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan