interne progamma fout NAV

• Onderwerp starter Onderwerp starter kaj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Jozo
Als je eerst via software nis en live update verwijderd en vervolgens met een van deze tooltjes

Volledig verwijderen Norton AntiVirus 2003 en ouder: http://service1.symantec.com/SUPPOR...001092114452606
Volledig verwijderen Norton Internet Security 2003 en ouder: http://service1.symantec.com/SUPPOR...=&osv=&osv_lvl=
Volledig verwijderen Norton 2004 en 2005 (zowel NAV als NIS): http://service1.symantec.com/SUPPOR...=&osv=&osv_lvl=

de rest verwijderd dan moet je toch echt wel heel de map van nis kunnen verwijderen (zeker in veilige modus).

Heb je dit nu al gedaan ?
In je StartupList zie ik dat er gewoon nog dingen van symantec opstarten.
Dus eerst heel de zooi er af gooien, en daarna NIS opnieuw installeren.
Na het verwijderen kan je het register ook nog ff schoonmaken met een trailversie van jv16 powertools.
http://www.macecraft.com/jv16powertools2005/

En schaf de volgende keer een normale virusscanner aan, want ik persoonlijk vind norton nog erger dan een virus.

Jozo, bedankt voor je oplossingen maar ik kan doen wat ik wil en alle tooltjes laten lopen, scannen op spyware en virussen maar ik krijg norton er niet compleet af. In de map programfiles/norton internet security/ krijg ik het bestand acdisp.dll niet weg, ook niet in de veilige modus.....

Het word van kwaad tot erger
Ik kom ook niet meer op de site met symantec tools via je onderstaande links.....hellllluuuup virus....

Ik heb NIS 2004. Een andere versie zal er gezien de problemen nooit komen. Ik ben nu je andere oplossing aan het proberen... Laat nog weten hoe en wat...

Ik dacht, ik geef je ff een downloadlink naar de verwijdertool.
Maar de site van symantec is niet te bereiken, zelfs hun site in de lucht houden lukt ze niet. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Dat zal wel de reden zijn dat ik er ook niet op kwam.
Als ik straks alles heb gedaan en geinstalleerd hoe kan ik dan weten of ik weer een veilige pc heb. Trend micro loopt nu en Norton geeft status ok (ik heb er mijn vraagtekens bij maar ok)

P.s. nogmaals bedankt voor je vele oplossingen he

Nou ik heb de scan uitgevoerd.....geen virussen gevonden met trend micro. Wel error meldingen tijdens het scannen "toegang geweigerd"bij diverse bestanden cq mappen....

Volgens XP staat mijn firewall van XP aan. Volgens NIS ben ik beveiligd...echter na een online check krijg ik de volgende status....(Er staat van alles open)
Hellluuuup

http://security.symantec.com/sscv6/...nl&venid=sym&plfid=23&pkj=HCKQQLVDKDNVRQQCZUF

Meer info over uw resultaten: Een open poort reageert op de peilingen van de poort en bevestigt de beschikbaarheid van de poort. Open poorten zijn gevaarlijk omdat ze een gemakkelijke een aantrekkelijke toegangsweg zijn voor hackers.

Een gesloten poort is zichtbaar maar niet gevoelig voor aanvallen. Hoewel dit een veilige toestand is, kan een hacker gesloten poorten gebruiken om het bestaan van uw computer te ontdekken en deze mogelijk als doelwit voor een aanval te gebruiken.

Een verborgen poort is het veiligst. Verborgen betekent dat uw computer niet reageert op peilingen van de poorten en u vrijwel onzichtbaar bent voor hackers die internet afzoeken naar potentiële doelwitten Hoewel dit een zeer veilig resultaat is, kan een verborgen poort prestatieproblemen veroorzaken bij sommige internettoepassingen.

Uw resultaten:
Poort Beschrijving Status

ICMP Ping Ping. Ping is een hulpprogramma voor het opsporen van problemen in netwerken. Ping vraagt uw computer zijn bestaan te bevestigen. Als uw computer bevestigend reageert op Ping, zullen hackers uw computer eerder als doelwit nemen.

21 FTP (File Transfer Protocol). FTP wordt gebruikt voor het overdragen van bestanden tussen uw computer en andere computers. Poort 21 zou alleen open moeten staan als u een FTP-server draait.

22 SSH. TCP-verbindingen op deze poort kunnen duiden op het zoeken naar SSH. SSH heeft enkele eigenschappen waarvan misbruik kan worden gemaakt. SSH is een beveiligde vervanging voor Telnet. SSH wordt het meest gebruikt voor beveiligd aanmelden en bestanden kopiëren vanaf een server.

23 Telnet. U kunt Telnet gebruiken om u vanaf een terminal op uw computer aan te melden, waar ter wereld u zich ook bevindt. Deze poort zou alleen open moeten staan als u een Telnet-server draait.

25 SMTP (Simple Mail Transfer Protocol). Protocol voor e-mailtransport van host naar host. Deze poort zou alleen open moeten staan als u een e-mailserver draait.

79 Finger. Finger is een hulpprogramma voor internet waarmee iemand informatie over u kan verkrijgen, inclusief uw volledige naam, aanmeldingsstatus en andere profielinformatie.

80 HTTP (Hypertext Transfer Protocol). HTTP wordt gebruik voor de overdracht van webpagina's via internet. Poort 80 zou alleen open moeten staan als u een webserver draait.

110 POP3 (Post Office Protocol). Deze poort wordt gebruikt door e-mailservers en e-mailfiltertoepassingen. Deze poort zou alleen open moeten staan als u een e-mailserver draait.

113 Ident / Authentication. Deze service is vereist om toegang te kunnen krijgen tot sommige e-mail-, nieuws- en chatservers. Een uitslag "verborgen" voor deze poort zou kunnen leiden tot prestatieproblemen.

119 NNTP (Network News Transfer Protocol). Service die door nieuwsservers wordt gebruikt voor het distribueren van Usenet-artikelen naar nieuwsleestoepassingen en andere servers.

135 Location service (loc-srv). Deze poort wordt gebruikt om RPC-services (Remote Procedure Calls) naar de toepasselijke dynamisch gekoppelde poorten te leiden. Hackers kunnen hiervan gebruik maken om te bepalen welke poorten door verschillende Windows-services worden gebruikt. Deze poort zou niet vanaf internet zichtbaar mogen zijn.

139 NetBIOS. NetBIOS wordt gebruikt voor bestands- en printerdeling in Windows. Als poort 139 open staat, is uw computer geopend voor het delen van bestanden via internet. Andere componenten van NetBIOS kunnen uw computernaam, werkgroepnaam, gebruikersnaam en andere informatie blootstellen. Voor meer informatie over het voorkomen van verbindingen via uw NetBIOS-poort raadpleegt u: Informatie over NetBIOS en aanwijzingen voor configuratie

143 IMAP (Internet Message Access Protocol). IMAP is een geavanceerd protocol voor e-mailbezorging. Deze poort zou alleen open moeten staan als u een IMAP-server draait.

443 HTTP over TLS/SSL. Protocol voor beveiligde HTTP-communicatie. Deze poort zou alleen open moeten staan als u een webserver draait.

445 Windows NT / 2000 SMB. Standaard voor het uitwisselen van Server Message Blocks. Kan op verschillende manieren worden misbruikt, onder andere om uw wachtwoorden te verkrijgen.

1080 SOCKS. Dit protocol biedt computers toegang tot internet via een firewall. Het protocol wordt gebruikt wanneer één IP-adres wordt gedeeld door meerdere computers. Over het algemeen staat dit protocol alleen toegang naar buiten, naar internet, toe. Het wordt echter vaak verkeerd geconfigureerd, waardoor hackers verkeer door de firewall naar binnen kunnen sturen.

1723 PPTP (Point-to-Point Tunneling Protocol). Deze service wordt gebruikt voor Virtual Private Networking-verbindingen.

5000 UPnP (Universal Plug and Play). Deze service wordt gebruikt om te communiceren met UPnP-apparaten die op uw netwerk zijn aangesloten.

5631 pcAnywhere. Deze poort wordt gebruikt door Symantec pcAnywhere in hostmodus.

Terug naar boven

Ik heb ook geen oplossing maar je schrijft: "Volgens XP staat mijn firewall van XP aan. Volgens NIS ben ik beveiligd." Zet die van XP maar uit, de NIS beschermt je voldoende (en beter), bovendien is het draaien van 2 firewalls vragen om moeilijkheden. Zie > *klik*.

Alles verwijderd en xp opnieuw geinstalleerd....norton er af en antivir geinstalleerd....

Dus dan maar zo probleem opgelost

Bedankt allen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan