Interne SSD plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bvdp123

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2012
Berichten
13
Ik heb een pc zonder ssd (duidelijk) en wil die graag erin zetten. Nu zit ik enkel met het probleem dat ik niet weet waar de voeding in moet. Ik heb de ssd zelf al geplaatst en datakabel zit al op de goede plek. Dus waar moet ik mijn voeding plaatsen?

Moederbord: asus m5a78l-m

Hoop dat iemand me even snel kan helpen, alvast bedankt.
 
Maar er zal toch nu ook al een HD inzitten met een data en stroomkabel?
Gewoon zo'n zelfde stroomkabel zoeken (komt uit de voeding) en die op precies dezelfde manier aansluiten als nu ook al bij de HD is.
 
Dat wou ik ook. Degene die ik denk dat het is (ik weet het niet zeker want alle stekkers gaan door elkaar en zitten vast) die zit vol. Dat is de langste van de drie dingen die op dat rijtje zitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Merk en type voeding? en ook geen molex vrij?
dl_sata_voed_split_2_voud.jpg
p4pmwvt2x15pf.jpg
Anders zoiets aanschaffen.
 
Cooler master rs-600-acab-l3

Molex heb ik wel. Zat bij mijn moederbord
 
Laatst bewerkt:
Een molex aansluiting is de 4 polige contactstekker voor een IDE apparaat, koop zo'n verloop naar 2 x sata zoals de onderste foto uit m'n vorige reply.
 
Maar ik weet niet waar die in zou moeten... Dat is het om juist.. De grote bos stekkers waaronder mijn hdd komen uit op een zwart blok staande op een blauw blok wat vast zit op het moederbord

image.jpg deze twee heb ik hier liggen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lol. die komen uit de voeding, haal alles los en maak ze weer vast, zie je gelijk wat je hebt, bij mijn weten zitten er ook sata voedingsstekkers aan.
 
Hoe maak ik alles veilig los dan? En ik noem aan dat je die zwarte op blauwe stekkers bedoeld?
 
Zitten aan die voeding genoeg molex en sata voedingsaansluitingen, op die foto's niet te zien, overigens.

Je kunt toch gewoon alle voedingskabels loshalen, uitsorteren en weer aansluiten? indien je dat nooit hebt gedaan zou ik er iemand bijhalen die wel ervaring heeft daarin.
 
Lange pier erg bedankt voor je hulp! Ik snapte eerst niet wat je bedoelde maar ineens vond ik een luikje en daarachter zaten allemaal sata aansluitingen en toen snapte ik je dus super bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan