internet aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Berichten
1.689
Het probleem is dat ik geen internet meer heb op één van mijn computers, ik werk met een experiabox van kpn, ik heb mijn computer helemaal leeg gehaald en de eerste keer was het geen probleem , maar bij de tweede keer, waren er ook een aantal controllers met een geel vraagteken, maar dat is allemaal opgelost, blijft alleen internet over, als ik hen opstart staat er in de taakbalk een schermpje met een geel balletje of met een rood kruis, verder kan ik weinig meer doen alles staat vast , behalve de muis

Wie kan mij helpen

Alvast bedankt
 
Ik begrijp een heleboel niet van wat je zegt op dat je geen internet na hebt en dat je de drivers hebt geinstalleerd die misten.
Ik zou nu zo in een keer zeggen, spyware/virus omdat je over geel balletje, rood kruisje praat.
Ik denk dat je iets meer informatie moet verschaffen om jouw goed te kunnen helpen hiermee.

Dingen die we moeten weten is:
Welk besturingssyteem?
Op wat voor manier maak je verbinding? Draadloos, bekabeld?
Staat er in apparaatbeheer nog iets van een geel uitroeptekentje?
Vergt de router/modem een wachtwoord om mee in te loggen?
Kan je pingen naar de router/modem? start, uitvoeren, cmd ipconfig.
Je default gateway op deze manier invoeren in cmd,
ping (default gateway dat je op je scherm ziet).
Wat voor modem/router heb je? (type staat op modem/router zelf).
Als je hierop even kan antwoorden komen we alweer een stuk verder.
 
Ik heb windows opnieuw geinstalleerd op mijn harde schijf, toen had ik dus een aantal gele vraagtekens staan in apparaat beheer, deze heb ik allemaal weggewerkt

OS = XP home
Bekabeld internet
kpn experiabox
geen wachtwoord nodig voor mijn modem
type modem gigaset sx 552 wlan dsl / s30853-s1033-m181

Van het default gateway krijg ik niets als ik cmd ipconfig invoer in het scherm uitvoeren, alleen een CMD scherm

Graag jullie advies bij voorbaat dank

Ik heb mijn harde schijf wederom geformateerd, en windows opnieuw geinstalleerd, en service pack 2 ben ik aan het installeren, en nu krijg ik onder in de taakbalk de melding Lan verbinding, netwerk kabel niet aangesloten, en dan krijg ik een hele rij met schermpjes ( 15 stuks ongeveer ) welke de verbinding weergeven, met een rood kruis, wat betekent dit...?

graag jullie raad

Bij de klok staan de de kleine schermpjes, of je verbinding hebt ja of nee, geen verbinding roodkruis, klein geel balletje beperkte of geen verbinding

Hoe kan ik een schreenshot maken, en de deze hier neerzetten vanaf een andere computer?
alvast iedereen bedankt

Het groenen lampje bovenop de experiabox knippert niet van de desbetreffende computer, andere computer wel.
 
Laatst bewerkt:
Mulcoa,

Ik heb dat probleem ook gehad en dat bleek te zitten in het feit dat mijn internetverbinding de firewal ongewild aanzet van windows terwijl ik zelf een firewal aan had staan van mijn virusscanner. Dus kijk eerst even of je 1 firewal aan hebt staan !!

Met 2 firewalls ?> dan deed ik mijn Netwerkverbinding (die is aangesloten ( verbonden)) herstellen dmv van de herstelknop ( met de rechtermuisknop aanklikken en dan herstellen kiezen) wel even eerst de eigenschappen en het tabblad geavanceerd openen , terwijl je aan het herstellen bent kun je hier zien dat de firewal weer aangezet word probeer deze dan direct weer uit te schakelen( betekent wel eerst even uitzetten van te voren !) sorry als het wat onduidelijk is...... maar ik kan het niet even snel eenvoudiger melden..

succes
 
internet aansluiten

In elk geval bedankt voor je reactie, ik heb het geprobeert maar de computer gaat gelijk weer vast staan, ik heb zelf het idee dat de netwerkkaart opnieuw geconfigureerd moet worden, maar hoe....?

Bij herstellen geeft hij aan het ip adres kan niet vernieuwd worden neem kontakt op met de beheerder

Wat kan ik nog meer doen...?????
 
Ben dan bang dat je netwerkkaart stuk is, ik zou deze als eerste eens vervangen,
word lastig als het een onboard kaart is.
Dan zou je evengoed even een nieuwe (andere) moeten plaatsen en later de onboardkaart uitzetten in je Bios.....

succes
 
Dat is tenminste iets., hoop nog op andere reactie's, zal het maar even afwachten?

Ik heb hier nog een oude kaart liggen, maar hoe weet ik dat het de goeie is, Ik zie hierop staan Etherlink XL PCI
3 com, de kabel rj 45 plug past er wel in?

Iemand enig idee??
 
Laatst bewerkt:
Even checken op internet via google kom je een hoop te weten, maar volgens mij zou je deze kunnen proberen als de kabel past en er is een slot vrij op je moederbord kan er vrij weinig stuk gaan ( als je je eigen maar zekert als je wat veranderd aan je moederbord ivm statische electriciteit. )

succes
 
internet aansluiten

Nou, zo gezegd en zo gedaan, en hij werkt direct weer, alleen dat van statische electriciteit begrijp ik niet
 
Als je met je handen aan het moederbord komt en je bent statisch geladen trek je vonken met alle gevolgen van dien ......................... Daarom is het verstandig om je eerst even met een speciale polsbandje met een draadje je vast te maken aan de chassis van je computer...

Ron
 
Laatst bewerkt:
Ok das duidelijk, heb ik dus niet gedaan, verder alles werkte met de aangegeven kaart, maar ja, heb ik er weer mee zitten knoeien, en dacht ik laat ik toch nog een keer de onboard kaart proberen, met alle gevolgen van dien, ik heb hem trouwens nu uitgeschakeld, maar niet in de bios., maar nu doet de andere kaart het ook niet meer...dit was niet de bedoeling.

Ik krijg als foutmelding "de TCP/IP instellingen kunnen niet worden opgevraagd" hij is wel verbonden , maar 1 van de netwerkkabels is niet aangesloten, is hier nog iets aan te doen, of is dit ook wederom weggooien.

Wie helpt mij

Ik heb al een aantal malen in de bios proberen te komen ( om de onboard lan kaart uitteschakelen ) maar dat lukt op geen enkele manier, ik krijg als ik op F8 druk tijdens het opstarten, het keuze menu van boot devices., als ik in dit scherm een optie kies en druk op enter start ie weer gewoon op

Graag jullie hulp, duurt nu wel echt lang.


alvast bedankt
 
Vraag mij af hoe je dan de onboard kaart hebt afgesloten , ik geloof dat als hij in Bios nog aan staat de PC altijd vraagt naar sotfware omdat hij een nieuwe kaart heeft gevonden. (PnP)

En als de nieuwe kaart ook al aangeeft dat je netwerk kabel niet is aangesloten dan heb je denk ik pech, en zal je alsnog een andere kaart moeten nemen

Bios kom je in als je tijdens het opstarten of op escape of op delete of een op een andere aangegeven toets drukt ( heb je maar heel kort de tijd voor )

F8 is inderdaad een andere menu..

succes

PS wat je hebt uitgeschakeld zul je weer in moeten schakelen denk ik
 
Laatst bewerkt:
Ik heb internet protocol geinstalleerd, en hij werkt weer als een trein, ik heb de andere ( onboard ) uitgeschakeld, hij vraagt nergens om, dus volgens mij afblijven en rustig laten werken

harstikke bedankt , want ik zat er wel even doorheen

In app beheer staat er ook een rood kruis door
 
Laatst bewerkt:
Heel mooi .. nu nergens meer aankomen :D en lekker laten werken ....
Meld je vraag even af dan kan men zien dat hij beantwoord is

succes verder
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan