Internet (adsl) in belgie?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

anino

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Berichten
30
Hoi allemaal, wij zitten nu bij belgacom en betalen ons blauw (17,5 E voor tel abonoment en 40 euro internet) Aangezien ons contact afloopt willen wij graag overschakelen naar een andere provider en belcompanie. Nu heb ik info opgevraagt bij tele2 maar die was niet erg duidelijk. Bijvoorbeeld wat er nu daadwerkelijk van je "download volume"afgaat. Er bestaat een verschil van mening tussen de term...

Ik ben namelijk van mening dat als je niet download en gewoon alleen online bent het een transfer volume is...?! Klopt dit want anders verkopen ze namelijk een product onder een verkeerde naam?

Als ik 7 dagen in de week online ben met mijn pc van smorgens 7 tot 23 uur dan heb ik dus niet genoeg aan een van 0,5 Gig?! maar zal dus voor die van 10 of 20 Gig moeten gaan?

Zijn er ook nog andere opties voor ons als tele2 all in compleet? die ook nog eens betaalbaar zijn (ook voor bellen naar nederlandse vaste telefoon) ?

Wie kan mij een tip geven en mijn vragen beantwoorden want van die callcenter medewerker werd ik niet veel wijzer:confused:

Groetjes jeannette
 
Jeannette,
Als je serieus wilt Internetten blijf dan bij Skynet/Belgacom
Tele2 is al sowieso geen optie om maar ook over na te denken,kennisen van ons hebben dat ook es geprobeerd en zaten meer zonder dan met internet om te zwijgen van hun volume,en zijn terug bij Belgacom.
Er is al heel wat gepubliceerd in de media over Tele2 dus laat die maar al links liggen !
Geen onderneming waarop je kan vertrouwen en da's toch wel belangrijk qua Internet.
Over Telenet kan ik niet veel zeggen wel dat ik enkele mensen ken die daarvan terug wederom naar Belgacom zijn gegaan ivm. het downloaden.

Wij hebben hier 2 Pc's staan met de aangepaste lijn om beide online te zijn à 15 GB en staan zo'n 20 uur on-line per dag en betalen 34,00 EUR,over telefonie kan ik niet meepraten.
Belgacom heeft zich als zeer betrouwbaar bewezen sinds het Internet zijn opmars deed en zal ook steeds mijn provider blijven hoedanook,leuk als je goedkoper gesteld geraakt,maar ten koste van wat,ik heb het graag degelijk en betrouwbaar.
 
Heel erg bedank voor jullie antwoord!
Alleen had ik eigenlijk op iets anders gehoopt :eek: Ik weet dat tele2 nogal wat problemen kent maar belgacom nota rijst de pan uit... Wij zitten nu op zo een 300 euro per 2 maanden en wil echt een goedkopere oplossing. Het goedkope internet abonoment bleek niet effectief genoeg voor ons... Bovendien hebben wij helaas niet erg veel geluk bij belgacom want alles loop ook bij belgacom bij ons verkeerd. Zo zijn wij al 2 maal ten onrechte terug geslagen qua snelheid en internet ligt er hier ook zeker 1 keer per maand minimaal 1 dag uit. bill online wil ook maar niet werken bij ons. Heb ze al 2 keer verzocht een papieren nota op te sturen maar ze schijnen maar niet te snappen dat ik die graag voor de vervaldatum wil ontvangen! Kan ook niet profiteren van de gratis voordelen van de online service (bv foto's bestellen/ per maand 20 gratis) want ik raak niet ingelogt...

Ik zou dus nu graag een kaal abonoment willen zonder veel extra's waar ik gedurende de dag mee online kan blijven en me niet scheel betaal...

Ik vind dat ik dus te veel betaal voor een slechte service naar ons toe. Ik weet dat belgacom over het algemeen heel betrouwbaar is maar volgens mij hebben wij een vrijdag middag of maandag morgen abonement...:rolleyes:

Wij betalen echt te veel hoor, 40 euro internet abonoment en 17,5 voor tel per maand... Dit wil zeggen dat wij 115 euro abonoment per 2 maanden kwijt zijn...en dan hebben we nog niet gebeld, qua telefoon tarieven zijn ze ook degelijk niet de goedkoopste...
Ben al overgestapt om mobiel via herlaadkaart van GB/carrefour (1) te bellen naar mijn man want dit scheeld echt heel veel! (ondertussen zoek ik naar een mobiel abonoment waarbij het bellen naar mijn man gratis is, iemand een tip?)

Maar is er een mogelijkheid om een internetprovider te hebben zonder vaste anologe lijn en bellen over internet met tel nummer? Want dit zou voor ons echt een oplossing zijn denk ik?!? En zo ja wat moet je dan hebben (internet provider, hardware, headset?)

Oei volgens mij zit ik nu in het verkeerde forum onderdeel of niet??:eek:

Groetjes jeannette
 
Ow vergeet ik nog iets te vragen .... :eek:

Hoe bedoel je aangepaste lijn (happyhippie) heb jij ISDN of zo? Het is namelijk zo dat wij dit ouwde beeste dit jaar nog gaan vervangen en die komt dan op de kamer van ons zoontje te staan, en dan worden het waarschijnlijk 2 verbindingen al weet ik niet zeker of er wel adsl op die pc komt want mijn zoontje online heb ik graag toch wat controle over...

En hoe kan het dat jij met 2 pc's genoeg hebt aan 15 gigabite? wij kwamen echt altijd tekort... komt dat misschien omdat mijn man en zoontje nog wel eens online spelletjes spelen?

Pff ik dacht dat ik als huisvrouw/moeder al heel wat af weet van pc/internet maar ik kom er toch achter dat het maar een topje van de ijsberg is die ik weet...:confused:

Groetjes Jeannette
 
Wel als je 2 Pc's op Skynet wil hebben zoals bij ons configureren ze de ADSL-lijn zodat je effectief simultaan op't Net kan zonder beperkingen met beide Pc's.
Werkt 100% en eerlijk gezegd mijn kids spelen,zeker de oudste,zeer veel on-line en downen ook nog es frequent muziek,zonder dan nog mijn downloads van muziek en applications en met deze 2 Pc's zitten wij idd. op't einde van de maand bijna aan onze maximum maar dan hebben de Pc's ook quasi dag en nacht opgestaan,dus ik begrijp niet goed dat 15 Gb te weinig zou zijn in nomaal omstandigheden als familie Pc.

Trouwens sinds klant van Belgacom anno 2001 nog nooit zonder Net of Telefoon gezeten en heb ook steeds de promo's,gratis NAV, en fotoacties

Volledig akkoord stadsgenoot
@ Van Zwam
01_4.gif
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij woon ik wat dat betreft in een rampen dorp... Hier valt ook zo een 1 keer per 2 maanden de stroom uit... voor een uurtje of 4... (het is trouwens altijd dit gedeelte van het dorp/midden in het centrum)

En dat ik geen gebruik kan maken van de foto's omdat ik iedere keer weer een nieuwe code aan moet vragen bij belgacom omdat de vorige op een of andere misterieuze manier niet meer werkt... Dat is ook de rede waarom ik niet bij bill online kan en daarom wil ik gewoon een papieren nota. Ik heb echt niets tegen een electronische nota hoor ik hem namelijk in NL mijn internet rekening altijd binnen gekregen via email. dat verliep prima!

Wij hadden die laagste versie en wij hebben nu GO. volgens mij dat is 10 gb per maand maar daar kruipen wij iedere maand ook wel aardig tegen aan(en wel eens overheen)dus 2 pc op 15 gb weet niet of dat zou werken. Ik wist trouwens niet eens dat ze abonomenten hadden met 15 GB...

Groetjes Jeannette
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan