Internet al een week vreselijk traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

rijnton

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2003
Ik heb al een tijdje Chello Classic en tot een week geleden ging het, op een enkele storing na dan, vrij goed.
De laatste week heb ik echter om de haverklap een ontzettend trage verbinding. Soms gaat het even goed, maar veel vaker duurt het soms minuten voor ik een pagina binnen heb.
Ik heb niets in mijn pc veranderd en ook geen nieuwe software gëïnstalleerd. Er is geen spyware o.i.d. want ik draai regelmatig Spybot en Adaware, alsmede McAfee VirusScan. Bovendien heeft mijn vrouw's p.c. die via de router op hetzelfde modem zit precies hetzelfde probleem op dezelfde tijden. Aan de router ligt het ook niet, want rechtstreeks verbinden van 1 pc naar het modem lost niets op.
Chello helpdesk heeft bepaalde metingen gedaan en zag notabene dat de verbinding steeds wegviel. Ze stuurden vervolgens een monteur die het een en ander gecontroleerd heeft, maar die kon NIETS vinden ?! Het enige advies dat hij kon geven was om het nog maar eens een weekje aan te zien en op te schrijven wanneer de storingen optreden. Volgens mij schiet ik daar echter niet veel mee op en veel vertrouwen hen ik er sowieso niet in.
Heeft iemand misschien nog een idee of tip ?
Bij voorbaat dank.
Ton

Heb je naast die router ook nog een firewall?
Staan bij jullie beiden misschien beveiliging te hoog onder Extra/Internetopties/Beveiliging?
Wat ik ook heb gelezen hier: reset af en toe je router.
Daar schijnt ook rommel te blijven hangen. Vraag me niet wat.

Bedankt Elisa voor je reactie.
Neen Beveiliging staat op Normaal.
Ik heb wel een Firewall (Sygate) maar uitschakelen helpt niets, heb ik al geprobeerd.Ook resetten van de router helpt niet, heb ik ook al geprobeerd, evenals resetten van het modem (stroom er een tijdje af).

Het gekke is dat jullie het beiden hebben.
Dan zou het eigenlijk daarbuiten moeten zitten.
Router of verbinding dus.

PC schoonmaken, defragmenteren. Allemaal leuke dingen maar 2 pc's zijn niet identiek.
En als rechtstreeks op het modem ook niets uitmaakt :confused:
Ik ben bang dat je tijden op moet gaan schrijven en dat het toch aan een aansluiting of wat dan ook ligt. Hetzij in jullie huis, hetzij buiten in een kastje.

Heb je iemand in je omgeving die ook kabelnet van chello heeft. Ik zelf heb geen problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan