Internet bereik opeens erg slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kersje

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2004
Hallo,

Al voor bijna 2 jaar internet ik met mijn macbook boven op mijn kamer. Nooit problemen gehad met het draadloze netwerk. Net een week terug van Italie en opeens krijg ik gewoon geen internet meer. Vaak geprobeerd te resetten maar zonder resultaat. Niemand heeft op mijn laptop gezet. En met dezelfde accespoint werkt het weer wel als ik benenden zit(dichterbij dus) Hoe kan dat??

edit: even een testje gedaan... heen en weer gelopen door het huis... beneden doet hij het gewoon.. halverwege de trap helft van het signaal, boven helemaal niks meer

Gr. Manting

Laatst bewerkt:
Stoorzender?

Hoi,

Het zou kunnen dat er recent iemand in de straat een draadloos netwerkje heeft aangelegd of een nieuwe (sterkere) router heeft gekocht.
Als die op hetzelfde kanaal zit dan jouw verbinding, kan deze stoorzender je signaalkwaliteit sterk beïnvloeden.
Probeer eens om je router op een ander kanaal in te stellen en kij eens of dat de situatie verbetert.

Dat kan maar hoe kan het zijn dat als alleen mijn laptop boven staat hij het niet doet? Gister deed hij het trouwens weer en van het weekend ben ik niet thuis om te testen.

Andere kanaal had ik toen ook geprobeerd maar zonder resultaat... volgende week even kijken of hij het nog steeds doet dan

Hoi,

Ik weet niet hoe je precies de signaal sterkte hebt gemeten maar weet dat de aanduiding die de software van je netwerkkaart of windows aangeeft slechts een grove benadering is.
Het zou kunnen dat je signaal boven net niet sterk genoeg is om nog een goed ontvangst te hebben.
Indien onder een bepaalde waarde ( de threshold), zal je draadloze verbinding niet werken.

De reden waarom je vroeger wel kon internetten boven kan zoals ik al aangaf een stoorzender in de buurt zijn.

Denk dat ik de veroorzaker heb gevonden... kom nu een accespoint tegen genaamd Netgear, onbeveiligd.. kan er dus gewoon op. Kan daar gewoon met ruim 1,2 mb downloaden via nieuwsgroepen... deze accespoint nog nooit gezien...maargoed. ik heb op verschillende kanalen geprobeerd zondat resultaat... denk dat ik maar gewoon op deze accespoint ga zitten dan... is evensnel :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan