internet bij wanadoo

• Onderwerp starter Onderwerp starter judo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

judo

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2002
zijn er misschien mensen die ervaring hebben met het 20 mb pakket dat wanadoo adsl aanbiedt voor 22.50? Ik overweeg dit te nemen maar ik ben benieuwd hoe hoog (of laag) de gemiddelde snelheid ligt of dat er andere prolemen zijn. Tevreden geluiden hoor ik ook graag.

Judo

Het hangt er vanaf hoe ver je vanaf een omgebouwde telefooncentrale woont.
Mijn broer krijgt binnekort ook dit abbonement, en hem is verteld dat hij max op 15 Mbit gaat komen.
Ik weet zo niet hoever hij van de centrale woont.

Na wat "opstart problemen" heb ik nu Wanadoo Family.
Dat is het abonnement waar jij op doelt.
Ik ben ietwat rebels, dus weigerde om die Livebox van hun te gaan huren.
Ik heb mijn Linksys WAG354G aangesloten en haal nu tussen de 14 en 18 Mbps.
Zorg dat het kabeltje tussen je ISRA punt en je splitter en van je splitter naar je modem van goede kwaliteit is en zo kort mogelijk en dan draait het prima.

Het heeft inderdaad ook met de afstand tot de centrale te maken en met de kwaliteit van de koperkabel in de grond van die centrale naar je voordeur.
Ik zit op 800 meter bijvoorbeeld.
Er zijn testen genoeg.

Er zijn blijkbaar nog heel wat problemen op te lossen voor Wanadoo.
Na ruim 3 maanden zitten klooien met telkens uitvallende verbindigen soms meer dan 10x per uur lijkt het erop dat ik nu een redelijke verbinding heb. Volgens de test op wanadoo zou ik gezien de afstand tot centrale en dergelijke nu over 13000 moeten kunnen beschikken maar ik ben al blij als ik 6800 haal.
Ik zit op de directe lijn van wanadoo en betaal dus geen adsl kosten meer aan KPN. Vergeleken met vroeger (wanadoo-light) zit ik wel goedkoop/snel maar krijg niet wat ze beloven.

Er zijn vele factoren van invloed die de uiteindelijke snelheid gaan bepalen.Een ding staat wel vast,wil je een uitdaging aan gaan,dan moet je zeker voor Wanadoo kiezen.Wil je zekerheid,stabiliteit en geen gelazer dan zou ik je adviseren kies een andere provider.

The choice is yours.

NB:Voor weinig geld mag je niet veel verwachten.

tja wat nu

Bedankt voor alle reacties. Er zitten optimistische en pessimistische bij. Ik denk dat ik nog maar even afwacht. Ik zit nu (nog) bij hccnet en heb daar een tiscali abonnement van 3 mb voor 39.50 per maand. Dat is toch wel erg duur. Bovendien ga je dan nog zonder dat je voor de keus gesteld wordt over naar xs4all dus ik heb per 15 maart opgezegd.

Judo

Welke opties geven de postcode check dan bij jou en wat wil je max uitgeven ?

De snelheid zal volgens wanadoo bij de postcodecheck liggen tussen de 10 en 15 mb. Ik vraag me alleen af of dat ook zo zal zijn of dat ik in de praktijk ergens op de 2 mb terechtkom. Vandaar dat ik de mening vraag van wanadoo gebruikers. Ik denk aan een prijs van rond de 25 a 30 euro.

Groeten Judo

Het vervelende en "kinderachtige" van Wanadoo is, dat ze geen enkele garantie geven op de te bereiken snelheid.
Dus.................
Maar ik behaal tussen de 14 en 18 dus ben tevreden voor dat geld.

Nou voor deze snelheid zou ik onmiddellijk gaan, zeker voor dat geld. Heb je veel storing of andere perikelen of ben je tevreden over alles?

Judo

wanadoo is prima

Ik wil even laten weten dat ik inmiddels wanadoo family heb draaien en dat het na een ingewikkelde aanpassing van mijn telefoonlijn prima gaat. 15 mb downloaden.
Ik ben erg tevreden.

Judo

Kan je me iets vertellen over de gedane aanpassingen aan je telefoonlijn???
Ik heb nog steeds niet meer dan 6800 met een enkele uitschieter naar 7500. Misschien moet ik ook iets aanpassen

Hier hetzelfde probleem. Vandaag bij mijn ouders een livebox geïnstalleerd, met eraan een draadloze router.

Voor de aanvraag de test gedaan op de Wanadoo site, en deze beloofde mij tussen de 10 en 15 MBit/s te kunnen downloaden.

De downloadsnelheid ligt ong. rond de 300 kb/s, dus in de verste verte niet de snelheid zoals beloofd.

Morgen ff een belletje plegen.

Nou Patrikt ik wens je veel sterkte. Bereid je maar vast voor op vragen als: Hoe oud je huis is, hoe je de aansluiting hebt gemaakt, hoe lang het kabeltje is of je wel op de goede contactdoos zit.
En wellicht ook het advies de livebox te resetten. Voor dit laatste geldt dat hoe je dit moet doen afhangt van degene die je aan de telefoon krijgt.
Kortom van contacten met de helpdesk ben ik nog niet veel verder gekomen maar heb er wel stevige telefoonkosten vpoor betaald.

adnieuwenhuizen zei:
Nou Patrikt ik wens je veel sterkte.

Ik denk dat ik dat inderdaad nodig ga hebben. Vandaag belden ze (mobiel) dat ook de telefoon niet meer werkt. Morgen dus weer een zondag naar de kl*te.

Mvg P

Ik verwijs je alleen naar mijn eerder gegeven antwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan