internet bijzonder vreemd bezig

Status
Niet open voor verdere reacties.

ianb

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2003
Berichten
45
Hallo,

Ik heb al jaren een adsl verbinding door een speedtouch router met een svec modem. Ik heb hier nooit problemen mee gehad. Maar nu ik windows opnieuw heb geinstalleerd met ook service pack 2 heb ik het volgende probleem. Mijn internet lijkt prima te zijn, en het lijkt ook dat ik een constante verbinding heb. Maar dit is echter niet zo, internet valt af en toe weg, als ik wat van nieuwsgroepen download dan zitten er pauzes tussen het downloaden en msn valt ook af en toe weg. Ik heb dit ook gecheckt met mijn buurman die ook adsl heeft, hij heeft hier geen problemen mee.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? het is heel vreemd.

Met vriendelijke groet,

Ianb

-edit- P.S. Ik heb geen spyware en ook geen virussen, ik heb dit meermaals getest met hitmanpro en norton antivirus 2005 -edit-
 
Laatst bewerkt:
Een maat van mij had dit probleem ook. Heeft zelfs bonje gehad erover met zijn provider (zonnet). Het lag toen na maanden zeuren gewoon aan de adsl modem.
 
Ja dat dacht ik eerst ook dat ik het bij de modem moest zoeken, maar dit is niet het geval. Want ik heb het gedeeld met de router, en bij de andere pc's doet hij het prima. Dus het moet echt iets softwarematigs zijn op de pc hier.

Bedankt voor de snelle reactie b.t.w.

Ianb
 
Door SP2 is het aantal verbindingen gereduceerd.Kijk eens of je dit probleem ook hebt als je niet aan het downloaden bent.
 
hmm, dat zou het nog wel eens kunnen zijn. heb ik even tijd voor nodig...

is dit evt te veranderen?
 
Ja ook daar is een oplossing voor,maar misschien moet je het eerst even testen ?
 
ik denk niet dat het daarmee te maken heeft, ik heb het nog eens goed bekeken. Ik heb namelijk ook last van totale uitval, heel even ongeveer een 30 sec. en daarna doet ie het weer. iemand een suggestie?
 
-update- Het probleem lijkt zich verholpen te zijn. Ik had een firewall aangevraagd op de planet site (zit gratis bij het comfort abbonoment). Maar die legde de boel telkens plat. Ik had dit aangevraagd op de andere pc. Die begon gister ook kuren te vertonen. Firewall bij planet uit en het gezeur was over. -update-

Nu heb ik nog een ander klein vraagje, kennen jullie het programma netlimiter? Het programma loopt telkens vast op mijn pc ik kan er dus niks mee. Kennen jullie een goed alternatief?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan