Internet blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Ik werk met W98 en met Explorer 6.0

Tijdens het surfen blijft om de paar minuten de computer even "hangen". De computer zelf is nog wel bruikbaar maar het internetten blijft even hangen.

Dit duurt ongeveer 1 tot 2 minuten en dan gaat het weer goed.
Ik dacht eerst dat het aan de provider lag maar ik heb verschillende providers geprobeert maar het probleem blijft.

Waar zou dat aan kunnen liggen ?

Jacco

hmm dit heb ik ook wel eens ik heb hier win xp pro met ie 6.0 ,ik denk dat het aan ie licht

nog veel spyware gevonden ? Je lijst lijkt me schoon.

Loopt hij nog steeds vast ?

hoi Vaat

Zou je zo aardig kunnen zijn die van mijn ook ff te checken ?

b.v.d

Bijlagen

Ik heb gescand op spiware en ik heb er enige gevonden (3 st.) maar volgens mij heeft het toch nog niet geholpen.

Heb je nog meer suggesties ?

Jacco

Geplaatst door Bruce The Boss
Ik heb gescand op spiware en ik heb er enige gevonden (3 st.) maar volgens mij heeft het toch nog niet geholpen.

Heb je nog meer suggesties ?

Jacco

download eerst eens ie5.5 sp2 van http://browsers.evolt.org/download.php?/ie/32bit/5.5_SP2/ie55sp2.exe

sluit alle windows van IE en outlook.
zou dan eens ie6 verwijderen met ieradicator (http://www.litepc.com/ieradicator.html). Als er gevraagd word om te restarten, doe dat dan ook meteen en niet later ergens.

installeer nu eens de versie ie 5.5

Je bent namelijk niet de enige met problemen met IE6 in combinatie met windows 98.

Re: Re: hoi Vaat

Geplaatst door vaat

is schoon !

Thnx
thumb-up.gif

Bruce,

Deze kunnen er bij jou uit:
O4 - Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O8 - Extra context menu item: &Download with &DAP - D:\PROGRA~2\DAP\DAP\dapextie.htm
O8 - Extra context menu item: Download &all with DAP - D:\PROGRA~2\DAP\DAP\dapextie2.htm
O16 - DPF: {4E888414-DB8F-11D1-9CD9-00C04F98436A} - https://webresponse.one.microsoft.com/oas/ActiveX/winrep.cab

Niets kwaadaardigs maar overbodig geraakte rommel.

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door Pieter Arntz
Bruce,

Deze kunnen er bij jou uit:
O4 - Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O8 - Extra context menu item: &Download with &DAP - D:\PROGRA~2\DAP\DAP\dapextie.htm
O8 - Extra context menu item: Download &all with DAP - D:\PROGRA~2\DAP\DAP\dapextie2.htm
O16 - DPF: {4E888414-DB8F-11D1-9CD9-00C04F98436A} - https://webresponse.one.microsoft.com/oas/ActiveX/winrep.cab

Niets kwaadaardigs maar overbodig geraakte rommel.

Groetjes,

Pieter

de eerste is van Logitech en checkt automatisch voor updates van Logitect producten en speciale aanbiedingen van Logitech. Overbodig idd.

Ze zou verder eens kunnen kijken of je de extra opties van je logitech muis nodig hebt. Anders kan je EM_EXEC.EXE ook uitzetten.

Maar dit zal geen niet echt een oplossing zijn voor je verbindingprobleem van IE. Lukt het installeren van IE5.5sp2 ?

Het is een door Microsoft ondertekend bestand. Aan de naam gezien bestemd om iets te repareren.
Ik heb het nog niet durven starten, maar het lijkt me niet iets dat je moet bewaren.

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door Bruce The Boss

Weten jullie wat dit voor iets is ?

Jacco

winrep.exe is de Windows Reporting Tool.

Dr. Watson slaat details op over de staat van je systeem als een programma crasht bijvoorbeeld. De Windows Reporting Tool stuurt bugreports en Dr. watson files direct door naar microsoft om deze te kunnen debugen en windows en programma's te verbeteren.

De Winrep.cab bevat deze files en logs als bijvoorbeeld .evt files (Event Viewer log file)

Is dus niet echt nodig, maar ook niet schadelijk.

Is dit het gehele bestand van ie 5.5 sp2 ? Want dit zal dan wel een erg groot bestand zijn en ik heb thuis maar een 56K modumpje (ik heb op cd nog wel ergens ie5.5 liggen overigens)

zou dan eens ie6 verwijderen met ieradicator (http://www.litepc.com/ieradicator.html). Als er gevraagd word om te restarten, doe dat dan ook meteen en niet later ergens.

Dat is een programma om ie versies te verwijderen (zoals ik het begrijp). Heeft daar iemand ervaring mee ?

Want om eerlijk te zijn ben ik er eigenlijk een beetje huiverig voor om dit allemaal te doen.

Opzich werkt de computer de laatste maanden zeer goed moet ik zeggen en dadelijk dan loopt alles de soep in.

Wat zal ik doen ja / nee ??

Jacco

Of is het ook een mogelijkheid om IE6 te verwijderen via: configuratiescherm\software ??

Jacco

p.s. adviseren jullie het overigens wel om IE 6 te gebruiken ?

Laatst bewerkt:
Ik heb het er toch maar opgewaagd en ie 6 verwijderd.

Daarna 5.5 weer geinstalleerd ...... en het is gelukt, want ik zit weer op internet.

Ik heb gelijk even een windows update gedaan maar toen kreeg ik het voorstel om: MICROSOFT INTERNET EXPLORER 6 SERVICE PACK 1 TE DOWNLOADEN.

Maar ik heb nu toch 5.5 ???

Jacco

Als je met 5.5 tevreden bent kun je dat gewoon blijven gebruiken. Het wordt alleen niet meer door M$ ondersteund, dus proberen ze je via de update 6.0 aan te smeren.

Groetjes,

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan