internet browser voor windows 95

Status
Niet open voor verdere reacties.

windowshelp

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2008
Berichten
159
heey allemaal ik heb een oude computer van iemand gehad waar windows 95 op staat het probleem is dat sites niet goed weer gegeven worden en dat ik een oude browser heb op jullie site ik kan maar geen oude browser voor windows 95

weten jullie nog een goede browser die op windows 95 werkt en ook snel is

het is een

intel celeron 2.0 ghz met 512 mb ram met windows 95

ik hoop dat iemand mij kan helpen
 
Hoi,

Mocht het al lukken om er een andere browser op/voor te krijgen dan is het nóg de vraag of het lukt.
Minstens even belangrijk is de (on-)mogelijkheid om de beveiliging goed geregeld te krijgen.
Is die pc niet op te pimpen, zo dat je er in elk geval XP op kan draaien?
 
Laatst bewerkt:
ik heb de windows xp cd niet met windows 95 moet er toch wel wat zijn firefox werkt niet en google crome ook niet kan iemand me helpen om een goede brouwser te vinden voor windows 95?

alvast dank
 
Misschien een oudere versie van Opera, maar een up-to-date browser vraagt al vaak Windows 2000, of later, of een up-to-date Unix-systeem(Mac OS X of Linux).
 
Je zou inderdaad Opera kunnen proberen, ik heb zeer goede ervaringen met Opera 6.02
in Windows 95, werkt bij mij zeer snel op een Compaq Contura Aero 4/33c met 8mb ram.
 
zal het proberen

Ik zal op zo'n krachtig systeem GEEN windows 95 zetten. XP. Als je de cd niet hebt, kan je altijd nog bij iemand anders vragen of ie een cd heeft. Anders kan je downloaden, ik help bij downloaden NIET!! En ik geef je ook geen links. Googlen. Download anders Ubuntu. Die si gratis en legaal. met firefox.
 
Ubuntu zou idd een goed besturingssysteem zijn.
Mogelijk nog sneller en sowieso stabieler dan Windows 95.
Buiten dat Windows 95 niet meer word ondersteund door Microsoft, heeft het besturingssysteem behoorlijk veel lekken, en niet eens een ingebouwde firewall.
Het word dan ook geen aanrader om internetbankieren te doen op zo'n pc als dat.

Oftewel, ik raad Ubuntu. :thumb:
 
heey allemaal het is gelukt ik heb firefox 2 kunnen installeren onder windows 95 en het werkt echt goed lekker snel :D

ik moets wel windows 95 op deze krachtige pc instlleren omdat ik geen win xp cd heb en unbunu duft ik niet mee te werken

opgelost :D

Groetjes windows help:thumb:
 
heey allemaal het is gelukt ik heb firefox 2 kunnen installeren onder windows 95 en het werkt echt goed lekker snel :D

ik moets wel windows 95 op deze krachtige pc instlleren omdat ik geen win xp cd heb en unbunu duft ik niet mee te werken

opgelost :D

Groetjes windows help:thumb:
Als je nog wat recenters wilt, Opera 10.10 werkt ook met Win 95.

Waarom durf je niet met Ubuntu te werken? Linux bijt niet hoor (al geef ik zelf de voorkeur aan Opensuse) en het is vele malen veiliger dan een OS van 15 jaar oud.
 
Als ik jou was zal ik de computer upgraden naar Windows XP.
heb helaas de windows xp cd niet en daaro mheb ik er windows 95 op gezet en ik durf niet met Ubuntu te werken omdat alles anders is en dat er geen windows software op draait of is dat niet zo?
 
Laatst bewerkt:
heb helaas de windows xp cd niet en daaro mheb ik er windows 95 op gezet en ik durf niet met Ubuntu te werken omdat alles anders is en dat er geen windows software op draait of is dat niet zo?
Alles is wat anders natuurlijk (maar goed, Win 7 is ook niet hetzelfde als Win 95). Als je het programma Wine geinstalleerd hebt is het in principe mogelijk om windows software op een Linux PC te draaien. Met moderne software kan dit problemen opleveren maar ik kan me haast niet voorstellen dat software die op Win 95 draait niet met Wine zou werken.
Voor veel Windows software bestaan natuurlijk ook alternatieven voor Linux.

Gezien de leeftijd van jouw beestje is het trouwens misschien beter om Xubuntu te gebruiken in plaats van Ubuntu (als je dan perse iets uit de *buntu reeks wilt gebruiken). Xubuntu is aanmerkelijk lichter maar kan zo ongeveer hetzelfde.

Als je PC vanaf de CD op kan starten kun je trouwens ook een zogeheten Live CD proberen. Het werkt heel simpel, je download het .iso bestand, (deze is van xubuntu), brandt dat naar een CD en stopt de CD in je PC. Als de PC ingesteld is om van de CD op te starten zal hij Xubutu vanaf de CD draaien. Op die manier kun je het dus uitproberen zonder ook maar iets aan je PC te veranderen. Let wel dat het vanaf de CD altijd langzamer zal draaien dan wanneer het geinstalleerd is.
 
Ubuntu draait daar makkelijk op, heb het zelf ook draaien op 1.6ghz laptop met 512 MB ram. Even wennen maar daarna is het echt fijn.
 
Kijk eens hier :
http://www.oldapps.com/browsers.php

Klik op een browser en klik op een versie in de lijst.
Kijk onder de screenshots voor welk systeem het is (hoeft niet altijd te kloppen) --> voorbeeld met Firefox
 

Bijlagen

  • Systeem.jpg
    Systeem.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 46
Topic is van maart 2010 TS zal wel een bruikbaar antwoordt hebben gehad.
Daarom topic maar gesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan