Internet browsers tergend traag, games en downloaden erg snel...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lotus Europa

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2009
Hallo,

ik heb sinds een paar weken een probleem. Het internet browsen op mijn pc is echt heel erg traag, maar met games heb ik een gigantisch lage ping en het downloaden met uTorrent gaat met gemak op 6MB/s... Ik ben draadloos verbonden met een router hier in mijn huis, ik zal even de specificaties hier plaatsen:

AMD Athlon X4 II 630 Quad core (2,8GHz)
ATI Radeon HD3800
4GB DDR3 werkgeheugen
ASRock N68C-S UCC moederbord
Linksys WMP600N draadloze kaart
Netgear WNR3500V2 router
Windows 7 Ultimate 64-bit

Nou heb ik twee verschillende laptops op precies dezelfde plaats als mijn pc gezet en daar een snelheidstest uitgevoerd (speedtest.net) en daar kwam dan netjes 20Mbits/s tot 30Mbits/s. Dat voor oude laptops met verouderde netwerkkaarten. Op mijn pc kreeg ik normaliter een snelheid van rond de 60Mbits/s en op de bekabelde pc beneden is er een snelheid van ongeveer 99Mbits/s. Bekabeld is uiteraard altijd sneller, dat vind ik niet vreemd. Op mijn pc was het echter te gek, van de ene op de andere dag ging mijn snelheid, alleen bij het browsen, van 60Mbit/s naar 0,5 tot 15Mbit/s. Het ligt vaker bij die 0,5 dan bij die 15... Ik heb van alles geprobeerd, ik heb de router gereset, ik heb IPv6 uitgeschakeld op mijn pc en ik heb zelfs mijn Windows 7 opnieuw geïnstalleerd. Waar kan dit in Gods naam aan liggen...? Overigens is mijn verbinding in alle browsers traag, niet alleen in Firefox. Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
en als je je laptop op dezelfde kabel aansluit welke snelheid haal je dan met je laptop?

Hmm dat zou ik vanavond even moeten uitproberen, mijn broer woont niet meer thuis en hij heeft een laptop. Dat kan ik nu dus nog niet proberen. Ik heb overigens ook eens een kabel naar mijn pc gelegd en toen kreeg ik wel een verbinding van ongeveer 99Mbit/s. Maar met beide draadloze netwerkkaarten die ik heb lukt dat niet, de upload blijft wel hoog.

Ok, na een lange tijd dacht ik er uiteindelijk aan om die laptopsnelheid eens te testen en het resultaat is: 94Mb/s download en 8Mb/s upload. Dat is dus de bekabelde laptop.

Ok er is nu een vriend met een laptop hier en hij heeft exact hetzelfde probleem. Hij heeft ook windows 7, net als ik. Het probleem lijkt dus bij Windows 7 te liggen...

Heeft helemaal niemand een idee?? Het probleem begint steeds erger te worden, ik deed er 5 minuten over deze pagina te laden!! =(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan