Internet dat weg valt voor een seconde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een Ip verlenger is een verbinding over grotere afstand bijv: 50 meter.

Gezien het feit wat je in je eerste vraag stelde denk ik dat je meerdere problemen hebt waar ik in ieder geval niet mee verder kom na alle hulp en ook de andere helpers kennelijk niet. Ook monteurs van tele 2 komen er niet uit. Ik denk dat het probleem wellicht aan de router en of kabel (breuk) ligt. Als je de stappenplannen niet kunt doorlopen van windows 7 zelf en die van tele 2 en het lukt niet dan is er toch wat anders aan de hand.

Overweeg een andere router, modem what ever.

Ik heb geprobeerd in lekentaal uit te leggen zoals je in bericht 1 aangaf, maar niets schijnt te lukken. Jammer dat ik nu niet verder kan. :confused:

Ok, ik zit er al even tegen aan te kijken, & laat ik het eens anders proberen:

ten eerste is mijn ervaring, zoals Manamana hierboven ook al vermoedt, dat het kortstondig uitvallen van de Internetverbinding met zo een interval, meestal door een losse kabel cq. verbinding word veroorzaakt.

Dan die telefoonkabel, nou ja, 't is Tele2, 't is goedkoop maar niet echt verkeerd, maar of die nou 1,5 of 2,5 M is maakt niet echt veel uit.
De modem/router daarvan weet ik uit ervaring dat die snel begint te roken bij enige belasting, de LAN-kabel moet wel 30 M kunnen halen zonder versterkers.

Heel goed de kabels nakijken, ook de connectoren, ook die op de modem, controleer op een duidelijke klik als je een kabel insteekt. Zorg dat de connectoren niet mechanisch belast worden (dus bv. dat de modem aan de kabels hangt ofzo).

Dan het protocol. De modem is al gereset naar standaardwaarden, Internet doet het met onderbrekingen.

Zet alle computers uit. Haal de modem 2 minuten helemaal vande stroom. Zet de modem weer aan & laat die volledig opstarten.
Zet de 1ste computer aan. Ga na Netwerkcentrum, & voer de Wizard voor een Thuis of klein bedrijfsnetwerk uit (of hoe dat ook heet in Vista/7), na voltooing Herstarten.
Idem met iedere volgende computer.

Als alle computers gedaan & geherstart zijn, dan in omgekeerde volgorde, dus van de laatste naar de 1ste, alle computers 1 voor 1 uit schakelen.
Dan weer de modem 2 minuten zonder stroom, opnieuw laten opstarten.

Nu moet je alle computers nog een keer op volgorde beginnende met de 1ste 1 voor 1 opstarten, & daarna doen ze het (voorlopig) ongeacht de volgorde.

P.S: Extension betekent Uitbreiding in dit geval.

Laatst bewerkt:
@TheKnight: bedankt, dat kan ik in ieder geval weer proberen. Wat betreft het eerste stuk:

De kabel van de modem naar de muur is drievoudig vervangen. Van de muur naar de stekkerkast eenmalig. Van de modem naar de pc eenmalig en de modem zelf is ook vervangen. Het lijkt mij vrij onlogisch als het probleem hier nog in zit.

Ik zal nu eens dat wat je voorstelde uitvoeren: 2 min uit doen. Gelukkig is het maar 1 computer. Zal later laten weten of het is gelukt. Thanks alvast. Jij ook manamana, hoewel onze meningen over lekentaal nogal ehm... verschillen :P

Ja oke het kan inderdaad een verschil zijn, maar ik lees toch duidelijk in je eerste bericht dit.
" Leg het wel in lekentaal uit, anders is de kans groot dat ik het niet snap". Laatste regel. Maar ik heb van alles geprobeerd om je te helpen en het lukt niet altijd.

En wat je nu in je laatste bericht verteld vermeldde je ook niet eerder.
De kabel van de modem naar de muur is drievoudig vervangen. Van de muur naar de stekkerkast eenmalig. Van de modem naar de pc eenmalig en de modem zelf is ook vervangen. Het lijkt mij vrij onlogisch als het probleem hier nog in zit.

Als een monteur dat heeft gedaan dan zou ik toch bij tele 2 claimen. Monteur had haast e.d. heeft deze wellicht iets over het hoofd gezien enz enz.

En @TheKnight bedankt voor het meedenken.

En @Bunny. Het was dan ook zeker niet bedoeld als je het verkeerd opvat daarvoor zijn we hier niet. :(

eh wat? Het staat allemaal helder in mijn eerste bericht. Het is alsnog ook maar 1 vraag. En wat moet ik verkeerd opvatten? En wat zou de monteur over het hoofd hebben gezien als alles is vervangen? Hebben we het wel over hetzelfde? xD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan