internet delen lukt niet bij draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

tweeling

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2003
ik heb heb een draadloos netwerk opgezet onder Windows XP met een PC en een laptop.
De pc staat dag en nacht aan.
De PC heeft een usb-adsl modem en een mini usb adapter (WL-011) van Sitecom, de laptop heeft een kaartje van Sitecom (WL-012). Ik heb een peer-to-peer netwerk opgezet en alles (delen bestanden, printen) doet het behalve het delen van het internet. Ik blijf de mededeling: cannot find server krijgen. Ik heb alle firewalls uitgezet en ik ben nu ten einde raad.

Wat heb ik inmiddels gedaan:
via windows XP een netwerk gemaakt
de optie bij modem dat andere computers toegang moet krijgen staat aan
adsl modem is "shared

Het heeft ooit gewerkt, maar vanwege een crash heb ik alles opnieuw geinstalleerd, nu kan ik niet meer i-netten

Kijk eens wat er staat ingevuld bij de primaire netwerkadapter voor toegang tot het thuisnetwerk (IN IE: Extra/Internet Oties/Verbindingen en vervolgens op delen klikken. Bijna onderaan staat de naetwerkadapter die toegang tot je netwerk geeft.)

Bij mij bestaat de optie in IE niet. Ik heb wel ingesteld dat mijn netwerkadapter de mini usb-adapter is. Die heeft ook IP 192.168.0.1 en mijn kaartje heeft 192.168.0.2

Hoi,

Heb je bij -eigenschappen voor internet- "nooit een verbinding kiezen" aangevinkt?

Grtzzz.

Geplaatst door tweeling
Heb ik

Vergisme.........

Heb (ook) een draadloos netwerk van Sitecom met een WL-018 Homestation en dan moet het wel.

Doorloop de netwerkwizzard eens.

Grtzzz.

OPGELOST

Is opgelost: moest bij ISP mijn primaire en secundaire DNS opvragen. Ingevuld bij adapter en kaartje en klaar.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan