Internet delen lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jeri
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Internet delen

Ok! is goed,ik twijfels zelf om terug te brengen het is Sweex broadbandrouter 4 port 10/100 switch.Met routers ben ik echt groen hihih

Internet delen

:D Nou ik moeste me hele harde schijf formatteren het was een fout met xp of een software ik weet het niet,maar ik heb alles opnieuw geinstalleerd,nu lukt het wel een beetje.Maar zonder router en ik heb de router nog.Ik heb een vraag over de router, om internet te delen met een router moet je host pc aan?Want hoe ik heb begrepen moet een router aangesloten zijn aan de internet modem.Ow en trouwens nog bedank voor je hulp en puppy:p

Laatst bewerkt:
om internet te delen met een router moet je host pc aan?
Hoeft niet altijd. Dat ligt aan de manier waarop jij je verbinding hebt gemaakt in Windows.
Zeg je direct het net op (vind Windows niet leuk) dan niet.
Zeg je 'ik maak verbinding via een andere pc' dan wel.

Je modem verbinding, die je eerst in je pc stopte, steek je nu in de router.

Om te internetten via een router hoeft de host pc niet aan te staan.

Je interet komt het huis binnen dan komt de modem van je internet provider. van dat modem gaat er 1 kabeltje naar jou router (wan poort) en dan vanaf de andere poorten gaat er een kabeltje naar jou computer en van de router een tweede kabeltje naar je andere omputer.

Internet delen

Yes!dat wou ik weten. Dan hou ik de router maar van de week ga ik hem installeren dus jullie kunnen me weer verwachten hihihihi:D.En puppy heb je de merk van me router gezien wat vind je?vind je hem goed en heb ik ook een switcher nodig?Ik begin al hihihihi:D

Laatst bewerkt:
Sweex is een bekend merk.dus......
switch nodig nee hoor jij hebt vier poorten aan de achterzijde zitten dat is jou switch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan