Internet delen lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jeri
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Internet delen

Ik heb van als geprobeerd maar ik ga nog kijkje doen dankje en hoop dat ik een oplossing krijg.Weet je wat ik raar vind ik had altijd me bestanden en mijn internet gedeeld en nu blijk dat ik niks meer weet triest hé vind je niet:(

Laatst bewerkt:
Ik denk eerder dat het ongeluk in een heeeeeel klein hoekje zit. Zoals altijd met de verbinding.
Loop nog eens alles na.

Controleer ALLE services of ze wel of niet met de verbinding te maken hebben.

Kijk of het netwerk van de ander door jouw firewall wordt herkend en andersom ook.

Maak nog eens een nieuwe verbinding aan. Heb je misschien gezegd: ik maak direct verbinding met het internet i.p.v. via een ander. Ik zeg maar iets.
Een entertje is gauw gegeven.

Laat je het weten als het lukt? Ben wel benieuwd waar het nou in zit.

(Er is een fout opgetreden tijdens het inschakelen van Internet-verbinding delen afhankelijksservice of-groep kan niet worden gestart).

Dit duidt er toch echt op dat er iets niet met je services niet klopt. Echt.........loop ze allemaal na, kijk of het iets over de verbinding zegt en kijk of de service waarvan ze afhankelijk zijn, is gestart.
Heb je dus iets wat met verbinding te maken heeft, kijk dan met eigenschappen van wie deze service afhankelijk is. 't Is even een klusje maar van alles leer je weer!! Kijk b.v. eens naar de RPC service.
Krijg ik dit te lezen:Internet verbinding delen,firewall voor internet verbinding,Discovery and Control en Netwerkbrug zijn niet beschikbaar in de 64-bits versie van Windows xp.Bij mijn netwerkkaart voor netwerken tabel geavanceerd zie ik wel iets over Grootte van ontvangstbuffer 64-bits staan moet ik daar iets veranderd
Kijk een bij de instelling van je netwerk.
Ik kan het nu niet vinden maar is het misschien 32?
Gebruik het diagnostische tooltje dat je bij je netwerkkaart hebt eens.
kan ik op me client pc me naam van me host pc zien alleen als ik me netwerklocatie wil openen op mijn host en client pc gaat het niet open
Ik zit altijd met dat client en hostgedoe maar als ik op de shared files van mijn man klik en er gebeurt niets dan is het meestal zijn firewall die dwars zit.

Laatst bewerkt:
Internet delen

Nog geen oplossing,iets begrijp ik niet bij mij host pc bij mij netwerkkaart voor thuisnetwerk zie ik verzonden en ontvangen die nummers gaan heel traag en daar stop het wat is dat de reden?En bij mij host pc zie ik geen netwerklocaties,maar bij mijn client pc wel raar raar:confused:

Heb je nou het bovenste van mijn bericht hierboven gelezen? Er wordt de een of andere service niet gestart.
Zorg eerst dat dit in orde komt.
Heb je wel naar die RPC-service en afhankelijkheden gekeken?

Zolang je dit niet opgelost hebt krijg je een scheef beeld.

Internet delen

Ik ging naar de leverancier van de pc.Ik weet niet dat je heb gehoord maar ik heb chello.De leverancier zij dat in Rotterdam kan je niet meer met chello internet delen,want ik dacht het lig aan mij pc.Dus ik een nieuwe broadband router gekocht van mijn leverancier maar toch kan ik nog steeds niks delen want ze hebben me gezegd met de router kan ik het wel:evil:

Zo maar een opmerking moet je voor chello je mac adres niet klonen.

Hé een nieuwe helper,wat bedoel je hiermee? je mac niet clonen, want ik heb van alles geprobeerd nieuwe netwerkkaarten gekocht nieuwe kabels niks werkt ik heb als teruggebracht en nu bij de leverancier waar ik heb het pc gekocht zeggen ze dat in Rotterdam kan je niks meer delen qua internet dan,maar ik kan me bestanden ook niet meer delen.Dus bij mij leverancier nieuwe broad router gekocht maar toch kan ik nog steeds niks delen ik weet niet wat ik fout doet.Op me host pc heb ik win xp home de host pc heb ik twee kaarten een voor internet en eentje voor netwerken en mijn ip adres van me host is 192.168.01 en submaster 255.255.255.0 van de netwerkkaart voor thuisnetwerk en die van internet,van chello dus is automatische en mijn client pc heb ik de ip adres 192.168.0.2 en submaster 255.255.255.0 en gateway heb ik geven 192.168.0.1,dns is ook 192.168.0.1. Ik baal echt van ik heb een splinter nieuwe pc,pentuim 4 en ik service pack 2 ook geinstalleerd denken dat help en op mijn client pc heb win xp pro en daar kan ik wel netwerklocaties zien maar van de eigen client naam maar aftoe zie ik ook me host pc maar als ik erop klik kan ik niet erin kijken.Het verbinding bij mij host pc is heel traag hoe komt dat ,ik had altijd me bestanden en me internet kunnen delen. Ik weet het echt niet meer:o

Laatst bewerkt:
Internet delen

:o Sorry voor mijn lange verhaal en hoe moet je,je broadband router configuren

moet je voor chello je mac adres niet klonen. ?????
Dat was de vraag van puppie.

Ik typte "Mac adres clonen" in bij Google en kreeg:
DIT
Hier weet ik echt niets vanaf dus ga je licht maar eens opsteken.

Het is een hele goeie site dankje,maar ze praten alleen maar over router,maar als het gaat over netwerkkaarten en kabels alleen het is toch het zelfde of niet maar als wat ze vertellen weet ik ook al niks nieuws.Ja alleen over de router dan is nieuwe voor mijn maar ipadres en dergelijk weet ik allemaal:confused:

Het mac adres klonen moet je ook doen als je twee netwerkkaarten gebruikt.
Maar jij wilt een internetverbinding gaan maken met een router.
Dan zul je jou mac adres toch echt in de router moeten zetten.
Of begrijp ik jou vraag nu niet meer.

Volgens mij zit het ook niet in kabels.

Het is me nog steeds niet duidelijk of jij die RPC service op gestart hebt gezet. En of je de daarvan afhankelijke services hebt gecontroleerd.
delen afhankelijksservice of-groep kan niet worden gestart).
Windows zegt het hier overduidelijk.

Elisa dat was toen,ik weet het nog was bij me eerste vraag,maar toen had ik op beide pc's win xp pro.Toen heb ik bij me host pc win xp pro verwijderdt en ik heb win xp home gezet en het ging prima tot wanneer ik bleef fouten melding krijgen,om van al die ellende af te komen heb ik een nieuwe pc gekocht een pentium 4 nieuwe geheugen erin thuis gebracht dacht nu moet het gaan werken ik moet alleen maar netwerk ga installeren dacht in me zelf maar lukt niet voor geen een meter en puppie leuke naam trouwens ik heb een router gekocht geinstalleerd precies hoe was op de beschrijving.Bij internet adres moet je zo'n ip adres invoeren ok!.Maar dan krijg ik een scherm dat in moet inloggen,maar in de beschrijving staat dat je daar niks moet invullen dus precies gedaan maar verder dan dat ging het niet:confused:

Laatst bewerkt:
Ik ben blij dat mijn eigen router loopt :D
Hopelijk kan puppie je verder helpen met b.v. dat mac adres.

Hoe kom je achter je mac adres?Heb nooit met een router gewerkt alleen maar netwerkkaarten en kabels en ip adressen

Heb je al eens 192.168.1.01 ingetypt in de adresbalk?
Dat is jouw router. Die moet je invullen.
Ik zie in ieder geval een mac adres staan maar ik heb geen idee of ik het er zelf ingebracht heb.
Toch denk ik dat je met die site en 192.168.1.01 een heel eind komt.
Dat clonen waar puppy het over had zal te maken hebben met het klonen van het mac adres (van jou als host) naar de client. Denk ik tenminste anders hoop ik voor jou dat puppy voorbij komt.

Internet delen

Maar hoe ik heb begrijpen op de site wat je me heb geven,en heb gelezen het is niet alleen die router wat je nodig heb,je heb ook een switcher nodig en kabels

Jeri,
vertel eens welke router jij gekocht hebt dus merk en type.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan