internet delen met adsl

• Onderwerp starter Onderwerp starter B2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

B2

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Hallo forum

Kennis van mij heeft sinds kort adsl.
Telefoonaansluiting>splitter>modem>aansluiting op de pc via USB aansluiting.
Internetverbinding werkt goed.

Nu wil zij het internet delen met een 2e pc

is dit mogelijk door er een netwerkkaartje in te steken en deze te verbinden met een zgn. "crossed-cable" met een netwerkkaartje in de 2e pc. Ik weet dat de 1e pc dan wel altijd moet aanstaan maar dit is geen probleem.

En welke instellingen moet ik dan eventueel maken.

OS= win xp pro

alvast bedankt voor jullie reacties.

Netwerkkaarten is voldoende. Draai op beide pc's nadat je de netwerkkaarten erin hebt gestopt en de kabel hebt aangesloten, eens gewoon de "wizard Thuis netwerk". Meestal lukt e.e.a. dan vrij makkelijk

en best wel belangrijk :

AMD-processor
Wanneer je in het bezit bent van een moederbord gebaseerd op een VIA-chipset, dan raad ik je het USB-modem af, aangezien dit in veel gevallen problemen veroorzaakt (de VIA-chipset komt vaak voor in combinatie met AMD-processoren. Je kunt dit ook nagaan via configuratiescherm / systeem / apparaatbeheer / systeemapparaten). Met het ethernetmodem doen zich met deze combinatie geen problemen voor ! ;)

Geplaatst door Wim1960
Netwerkkaarten is voldoende. Draai op beide pc's nadat je de netwerkkaarten erin hebt gestopt en de kabel hebt aangesloten, eens gewoon de "wizard Thuis netwerk". Meestal lukt e.e.a. dan vrij makkelijk
Is dat nodig dan, bij mijzelf hoef ik dat niet te doen (heb zelf cable(LAN)) Ik heb direct op alle 2 de pc's internet zonder dat ik de "wizard thuis netwerk" draai.
Maar het kan natuurlijk zijn dat het bij adsl anders werkt.

Lees deze handleiding even

Succes;)

p.s. helpmij heeft een rubriek "tips en ahndleidingen" waar je oplossingen voor veel voorkomende probemen vindt en een zoekfunctie.

Het enige dat anders is bij ADSL is de verbinding tussen de "host" en internet. Het instellen van een netwerk is dus niet anders.

XP Pro is vrij geavanceerd en stelt zelf het e.e.a. wel in. Andere versies van WIndows doen dat (meestal) niet.

Laatst bewerkt:
NB. Zet de volgende keer je vraag in de goede sectie. In dit geval Netwerkproblemen.

Geplaatst door Wim1960
Het enige dat anders is bij ADSL is de verbinding tussen de "host" en internet. Het instellen van een netwerk is dus niet anders.

XP Pro is vrij geavanceerd en stelt zelf het e.e.a. wel in. Andere versies van WIndows doen dat (meestal) niet.

Oke, ga ik morgen met de "wizard internet delen" proberen om het internet te delen.
In ieder geval bedankt voor je vlotte reactie Wim1960

Ik zal even een berichtje hier plaatsen als het gelukt is.

Alles werkt na de wizard bedankt wim1960 en andere helpers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan