internet delen met router via pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij zegt dat je geen ruimte op de router meer hebt.
je wilt er nog een extra pc op aansluiten.
dan heb je een switch nodig
of je steekt in je vaste pc een extra netwerkkaart en gebruik je een crosskabel om het internet te delen.
Moeten wel beide computers aanstaan.
Dat is met een switch niet nodig.
het is maar wat jij wilt.....
vaste pc een extra netwerkkaart
internet delen met cross-kabel lukt niet alleen file & print sharing lukt me ermee

Het lijkt me het beste om een 1000mbps router te kopen dan een 100mbps switch extra

voordeel: -sneller
- komt op lange termijn goedkoper uit

Maar een switch doet toch hetzelfde als een router ?

Nee, dat klopt niet.
Met een router kan je je netwerkverkeer sturen.
Je kan dingen blokkeren. Heeft een eigen interface welke instelbaar is.

Dat is met sommige switches ook mogelijk, maar die zijn lekker duur...

internet delen met cross-kabel lukt niet alleen file & print sharing lukt me ermee

Het lijkt me het beste om een 1000mbps router te kopen dan een 100mbps switch extra

voordeel: -sneller
- komt op lange termijn goedkoper uit

Je komt nu elke keer met dezelfde vragen, lees je de reply's wel?:confused:
Wel eens gehoord van DHCP?

Ook alle kabels vervangen hoor, cat5 gaat maar tot 100mbps.:shocked:

Switch

router deze is 8 poorts dus dan heb je geen switch nodig. Hier kun je namelijk 8 pc's op aansluiten.

Op een Arrismodem zal altijd eerst een router aangesloten dienen te worden als je met meerdere PC's op het internet wil.
Dit omdat de IP-uitgifte bij de kabelinternetmaatschappijen maar naar 1 aangesloten apparaat gaat. Als je meerdere aansluit middels een switch, dan zal je op de ene internet hebben en op de andere niet.

Verdeelt een switch het internet dan niet? en hoe zit het dan met die ip-adressen? die deelt hij niet uit ?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja ik heb CAT-5 en die gaan maar tot 100;
Wat voor soort kabel heb ik dan nodig ?

groetjes,

PS: jullie zijn al bedankt voor jullie GOEDE kennis te delen. jullie weten er echt al veel van :D

Nee een switch verdeeld niet
cat6 is voor snellere data.

Maar vertel eens van wie jij internet krijgt en welke snelheden daar bij horen.

Verdeelt een switch het internet dan niet? en hoe zit het dan met die ip-adressen? die deelt hij niet uit ?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja ik heb CAT-5 en die gaan maar tot 100;
Wat voor soort kabel heb ik dan nodig ?

groetjes,

PS: jullie zijn al bedankt voor jullie GOEDE kennis te delen. jullie weten er echt al veel van :D

Een switch deelt geen IP-adressen uit.
Een router heeft de mogelijkheid om het te doen.

Btw, wat wil je met 1gigabit verbinding. Die kan je alleen maar intern in je netwerk halen.
Van en naar het internet haal je dat niet.

Een switch deelt geen IP-adressen uit.
Een router heeft de mogelijkheid om het te doen.

Btw, wat wil je met 1gigabit verbinding. Die kan je alleen maar intern in je netwerk halen.
Van en naar het internet haal je dat niet.

Dus en switch verdeelt alleen het internet zoals een router ?
Je kan het bekijken als een verlengsnoer/hub ?

Waarom haal ik dat niet extern :confused: ?

Laatst bewerkt:
Zie je verschil met je blote oog tussen cat5 en 6 want ik zie er niet veel verschil in om ze uit elkaar te halen ?

Een switch verdeelt alleen de verbinding.
Je hebt echter een publiek IP-adres nodig. (welke je dus van je provider krijgt) om op het internet te komen.
Welke provider heb je?
Want de meeste kabelproviders geven je maar 1 IP-adres.

Daar is dus waar de router voor is.
Omdat je maar 1 IP-adres krijgt, zal er een router tussen moeten.
De router krijgt aan de ene kant het IP-adres van de provider, en aan de andere kant het IP-adres van je interne netwerk.
Een router is eigenlijk gewoon een brug tussen 2 netwerken.

Daar waar een switch alleen maar het signaal door kan lussen naar een computer waar het naartoe moet.

Provider: Chello Belgie

Een switch is dan eigenlijk zoals een hub ?

Een switch kan je vergelijken met een hub.

Even een paintje gemaakt.
Kan je in de bijlage vinden.

Links zie je een hub. In een hub zit een soort van Busnetwerk.
Als je vanaf 1 computer iets wil versturen naar een andere. Laten we zeggen van computer 1 naar computer 4, dan wordt alle data die naar computer 4 wordt verzonden, ook naar computer 2, 3 en 5 verzonden.

In een switch(rechts) gaat het iets anders.
Je wil van computer 1 iets naar computer 3 sturen. Dan wordt er in de switch een broadcast gestuurd met de mac/ip gegevens van de bestemming. Als de bestemming reageert wordt er een directe link gemaakt tussen de 2 poorten van de switch waardoor de datadoorvoer sneller kan gaan.

Provider: Chello Belgie

Een switch is dan eigenlijk zoals een hub ?

Met Chello zal je zeker gebruik dienen te maken van een router, behalve als je zoals je ook al voorstelde.. de andere computers via een 'server' het internet op laat gaan, dit omdat er maar 1 IP-adres wordt uitgegeven aan jouw verbinding. Een router kan dat IP-adres aannemen. Een switch kan dat niet, omdat deze het IP aan een aan de switch aangesloten apparaat wil geven.

Bijlagen

• verschil_hub_switch.JPG
    verschil_hub_switch.JPG
    21 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Echt waar Dank U !

Bedankt voor die moeite ik begrijp het nu en kan een deftige conclusie maken hoe ik men netwerk juist ga maken

Groetjes,

Benny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan