Internet delen op windows xp met 2 netwerk kaarten en usb modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

N-Alien

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2003
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem.
ik heb een planet adsl aansluiting en wil een windows router maaken maar hier voor moet ik eerst mijn internet connection share, maar hoe doe ik dat met mijn usb modem waar internet op binnen komt. Hie krijg ik op mijn 2 netwerk kaarten internet geshared ? ik kan wel via internet delen wel internet krijgen naar 1 van de twee netwerk kaarten maar hoe krijg ik op op bijde kaarten internet??

Info over de 2 netwerk kaarten die internet moeten versprijden:
Kaart 1:
IP:10.0.0.1
subnet: 255.255.255.0

Kaart 2:
IP:10.1.0.1
Subnet: 255.255.0.0

Alvast bedankt,
N-Alien

Ik gebruik hiervoor zelf het programma Winroute Pro. Hoef je tenminste niet een externe router aan te schaffen.

http://www.kerio.com/wrp_home.html

Je hebt dus naast die 2 kaarten die je wilt sharen, ook een kaart die rechtstreeks aan je (kabel)modem hangt?

Ik snap je verhaal niet echt, maar als je een ADSL verbinding wil delen van planet zijn er nog 2 andere manieren.

1. één computer als server laten lopen

2. Een router kopen, als je een USB-modem hebt heb je als het goed is een RJ-11 aansluiting (dat is de lijn van de telefoon) dan haal je gewoon een router met ingebouwd ADSL modem, met RJ-11 ingang, sluit daar de ADSL verbinding op aan, voert alle gegevens in de router in, en je hebt je verbinding.

Geplaatst door NeoGenic
Ik snap je verhaal niet echt, maar als je een ADSL verbinding wil delen van planet zijn er nog 2 andere manieren.

1. één computer als server laten lopen

2. Een router kopen, als je een USB-modem hebt heb je als het goed is een RJ-11 aansluiting (dat is de lijn van de telefoon) dan haal je gewoon een router met ingebouwd ADSL modem, met RJ-11 ingang, sluit daar de ADSL verbinding op aan, voert alle gegevens in de router in, en je hebt je verbinding.

Ik ga voor optie 1 maar die winroute is een goed idee is er ook een gratis programma dat het zelfde doet?

Ik laat dus 1 pc server zijn daar komt internet binnen en wil ik naar 2 netwerk kaarten internet sturen.

Geplaatst door N-Alien

Ik ga voor optie 1 maar die winroute is een goed idee is er ook een gratis programma dat het zelfde doet?

Ik laat dus 1 pc server zijn daar komt internet binnen en wil ik naar 2 netwerk kaarten internet sturen.

Zo heb ik dat ook ja. (ga geen geld verspillen aan een router voor maar 2 clients)

Ander programma dat hetzelfde gratis doet, ken ik niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan