Internet delen via netwerk lukt niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

takkouh

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Ik heb een netwerkje opgezet tussen 2 pc's met beide Windows XP professional.

Beide computers zijn verbonden dmv een cross over netwerkkabel. Het netwerk bestaat wel en de computers herkennen elkaar, maar ik kan op de 2e pc geen verbinding maken met het internet.
Op de 2e pc is wel de internet gateway te zien en die kan ook verbinden, maar als ik internet explorer vervolgens opstart krijg ik geen site te zien en krijg ik de foutmelding:
"Zoekpagina kan niet geopend worden"

Weet iemand hoe ik alsnog internet aan het werk kan krijgen op mijn 2e pc?? Ik heb trouwens de wizard voor de thuisnetwerk al op beide uitgevoerd, waarbij op beide aangegeven is dat er internet moet worden gedeeld.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Kijk in IE eens onder Extra/Internetopties/Verbindingen op de host pc. Onderaan op dit tabblad kan je klikkek op delen. Staat op het scherm delen aangevinkt en staat onderaan de goede netwerkkaart voort het thuisnetwerk?

Bedankt voor je reactie Wim,
Maar ik zie bij de tabblad verbindingen van extra/internet opties nergens delen staan.

En ik heb wel de goede netwerk kaart gekozen voor de thuisnetwerk.

Dus ik weet ook niet hoe het komt.

Ik heb even een screenprintje bijgevoegd van mijn host pc.

Nog een vraagje. Het delen van bestanden werkt wel goed?

Wat heb je bij de client als verbinding voor internet staan? Die moet op nooit een verbinding maken staan.

Bijlagen

• ie.jpg
    ie.jpg
    52,2 KB · Weergaven: 50
Bestanden lukt nog wel, maar wat jij op je screenshot hebt laten zien komt niet overeen met wat er bij mij op het scherm te zien is bij internet opties. Dit is wat ik te zien krijg (zie bijlage).

Verder staat bij de client geen verbinding voor internet. Er is dus nooit een wizard voor uitgevoerd met de bedoeling om zelfstanding contact te maken met het internet.

heb ja aan de anderen kan ook nog telefoon verbindinen staan of niet
ik zal even laten zien die van mij
ps. let niet op de prosie
dat moet op de pc staan waar er geen verbinding is met internet

ps. je kan ook nog probiren om bv. te pine naar internet
dus bv. start uitvoeren--> cmd --> ping google.nl
op de pc waar je geen verbindign hebt met ineternet

zo die moes er nog bij

Bijlagen

• mijn.jpg
    mijn.jpg
    81,8 KB · Weergaven: 41
Bedankt voor alle reacties!

Ik heb jullie adviezen en links helemaal uitgevoerd en geprobeerd en geen resultaat.

Ik heb gepingd op de client en ik kreeg het bericht dat ie de host van de site niet kon vinden.
Verder waren de instellingen van de screenshot van Aart al precies hetzelfde, dus daar kon niet zoveel aan veranderd worden.

Ik heb de links van M@rio gebruikt maar ook geen resultaat.

Er is dus wel een netwerkverbinding maar geen internet verbinding vanaf de 2e pc. Ik zie wel bij mijn netwerkverbinding op de 2e pc dat er een internet gateway is die aangeeft dat ie verbonden is, maar helaas geen internet.

Verder geeft deze gateway ook aan als er iets gedownload wordt door de host van het internet, maar zodra je internet explorer opstart krijg je de bekende 404 foutmelding.

Als iemand nog suggesties heeft heel graag.......

Welke ipadressen krijgen beide pc's (dus de netwerkipadressen. Die van je provider hoef ik niet te weten)

DNS: 195.121.1.34
195.121.1.66

Mijn IP adres: 62.131.158.31

Ipadres client: 169.254.142.116

XP professional op beide pc's

Maar leg 's uit waarom daar het probleem ligt......

Heb je wel 2 netwerkkaarten in de pc waar het internet op binnenkomt?

nee, omdat ik een usb modem heb.
Maar ik heb een utp kabel van de ene naar de andere pc.
En ik heb begrepen dat je dan ook zo internet kunt delen.

Als je kijkt bij start, instellingen, netwerk en inbelverbindingen hoeveel lanverbindingen heb daar dan staan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan