internet delen via pc met wifi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 271357
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 271357

ik heb een gsm nu zou ik graag de internet delen van mijn computer met wifi naar mijn gsm kan dat ????? :cool:

Soms kan dat. Als je je Wifi kaart van je laptop als hotspot kunt laten werken. Even de documentatie nalezen of model en type laptop hier posten

Erg lastig, je kan een wifi kaart niet gebruiken als hotspot en tegelijk client. Dit omdat er maar 1 radio chip inzit meestal.
Wat je wel kan doen is je wifi adapter opzetten als hotspot ( mits dit wordt ondersteund door de fabrikant en software ) en dan bekabeld je PC op het netwerk aan te sluiten.

Wel allemaal erg omslachtig, je kan ook gewoon een goedkope wifi router nemen en die aansluiten op je modem om zo alle apparaten in huis draadloos te verbinden.
Voor 70 euro ben je dan klaar en bespaar je jezelf een hoop moeite ;)

LTD666. Ik neem aan dat de laptop bekabeld gebruikt wordt. Als je namelijk een wifi signaal had gehad dan kon je de gsm ook rechtstreeks aan wifi koppelen zonder omwegen.

ja maar ik zou het willen doe gratis

in mijn pc zit er wifi apdapter
en pc zit via een kabel aan het internet

Kijk even in de handleiding van de wifi kaart in je pc. Je moet even kijken of de kaart de mogelijkheid heeft om als hotspot te fungeren.

Als de kaart ouder is dan pak 'm beet een jaar dan kun je er van uit gaan dat het niet lukt, want de hotspot functie is iets wat pas recentelijk in opkomst is.

Ik deed dit ook, ik gebruikte connectify: http://www.connectify.me/
geheel gratis, maar werkt niet zo naadloos met elke wifi kaart..
Ik deelde het kabelinternet dat mijn pc gebruikte via de wifi kaart hiermee met mijn smartphone/iPad, probeer het eens

jeffcoboy bedankt maar een ad-hoc netwerk is een pc naar pc netwerk kan ik niet op met mijn gsm

zain0 ga ik zo snel mogelijk uittest alvast bedankt ziet er intressant uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan