internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans-Peter

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2001
Ik heb al langere tijd een netwerk in XP. MIjn adsl verbinding deel ik via XP (usb). Het heeft altijd goed gewerkt.
Op de hostcomputer werkt internet nog steeds goed. Op mijn tweede computer krijg ik nog wel een netwerkverbinding\, en blijft de inbelverbinding met internet in stand, alleen email, internetexplorer en msn werken niet meer. ZXij kunnen de internetverbinding niet meer vinden.
Een ogenschijnlijk klein probleem waar ik toch niet uitkom.
( het trad ook op van het ene op het andere moment (volgens mijn kinderen .. maar ja?)

werk je met gebruikersaccounts zoja verwijder dan de accounts van de kids en hou alleen het administrator account over en maak dan een nieuw account aan voor de kids en probeer het dan nog een keer !!
:D

Geplaatst door Hans-Peter
Ik heb al langere tijd een netwerk in XP. MIjn adsl verbinding deel ik via XP (usb). Het heeft altijd goed gewerkt.
Op de hostcomputer werkt internet nog steeds goed. Op mijn tweede computer krijg ik nog wel een netwerkverbinding\, en blijft de inbelverbinding met internet in stand, alleen email, internetexplorer en msn werken niet meer. ZXij kunnen de internetverbinding niet meer vinden.
Een ogenschijnlijk klein probleem waar ik toch niet uitkom.
( het trad ook op van het ene op het andere moment (volgens mijn kinderen .. maar ja?)

heb je nou ADSL of een inbelverbinding of beide?? In het geval van ADSL, zorg dat de 2e pc weet dat het internet via een LAN verbinding binnenkomt! Je kunt de instellingen hiervoor vinden onder: configuratiescherm/internet-opties/verbinding

succes:)

Het bleek uiteindelijk toch een instelling te zijn in de geavanceerde otie van de verbinding, waarvan hewt vinkje uitstond ipv aan. Of het vanzelf is gegaan, of dat 1 van de kids heeft zitten experimenteren zal wel nooit duidelijk worden
Hoera het werkt weer..
Bedankt voor jullie meedenken.

Geplaatst door Hans-Peter
Het bleek uiteindelijk toch een instelling te zijn in de geavanceerde otie van de verbinding, waarvan hewt vinkje uitstond ipv aan. Of het vanzelf is gegaan, of dat 1 van de kids heeft zitten experimenteren zal wel nooit duidelijk worden
Hoera het werkt weer..
Bedankt voor jullie meedenken.

Met experimenteren leren ze het meest van de pc ( maak een ghost van de hd op dit moment dan kunnen ze prutsen wat ze willen dan zet je zo de ghost terug enalles is weer goed :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan