Internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

karinholshuijsen

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2001
Berichten
119
is het mogelijk als ik deel van computers dat er op de ene windows me zit en op de andere xp is dat een probleem of maakt dat niet uit ik ben aan het proberen internet delen via een centrale computer. alvast bedankt
 
Zie de handleiding internet delen, te vinden in m'n handtekening.
 
heb ik

ik heb dat blad al uitgeprint en daar ben ik mee bezig maar hij doet het nog steeds niet dus weet u een andere oplossing. alvast bedankt
 
proxy.

Wat je ook kan proberen,is een proxie.Alleen Het is het aan de eene kant zwaar kl*te.Omdat als de andere comp.OPinternet wil moet hij eerst de hoofd computer aan zetten en dan de proxy op AAN zetten.
 
Volg gewoon de instructies in de handleiding en je komt er wel.
 
adsl?

Ik heb de gebruiksaanwijzing uitgeprint en opgevolgd maar het lukt niet zou het misschien niet gaan omdat ik adsl heb en omdat op de hoofdpc windows xp zit en op de andere windows me .


groetjes karin
 
Staat ook in de handleiding hoor, puntje 3.
 
Een crosscable is een netwerkkabel die gebruikt wordt voor een peer 2 peer netwerk zonder tussenkomst van een router of hub..

Zo'n kabel gaat echt niet veel kosten
 
haal je de cross cable gewoon bij de pc winkel. en heb je nog een speciale netwerk kaart nodig . of maakt het niet uit wat voor een je neemt want in de hoofdpc moeten 2 netwerk kaarten toch ?? zit er standaard niet in neem ik aan ik heb er nog wel een liggen van upc maar dat werkt zeker niet omdat ik nu adsl heb van planet.
bedankt alvast groetjes karin
 
Zo'n kabeltje kun je bij de pc winkel wel krijgen. Je hebt daarvoor geen speciale netwerkkaart nodig.

In de hoofdpc dienen inderdaad 2 netwerkkaarten te zitten. 1 voor je internetverbinding en 1 voor het netwerk die je weer verbind middels de crosslink kabel met de andere pc.

En je kunt gewoon de kaart gebruiken van chello
 
Hoogstwaarschijnlijk is de ADSL-modem op de USB-poort aangesloten, in dat geval hoef je uiteraard geen netwerkkaart te hebben voor de internetverbinding - enkel eentje voor de verbinding met de andere computer.
 
fout

Ik heb alles gedaan zoals het beschreven staat .op de hostpc staat dat het internet gedeelt is maar op de clientpc kom ik niet op het internet geeft steeds een fout kan geen verbinding maken met modem.
weten jullie misschien wat er fout is ik weet het niet meer . groetjes karin
 
kazaa

op de client pc krijg ik helemaal niks van het internet maar kazaa krijg ik wel kan zelfs liedjes downloaden hoe kan dat nou ???
 
Kun je vertellen wat er nu al ondertussen in je pc zit aan kaarten, hoe de adsl is aangesloten op je pc, via een aparaat wat het modem moet voorstellen en die zit in een usb poort of in een netwerkkaart.
Vertel dat eerst eens even, je moet namelijk als je twee pc's aan mekaar wil koppellen niet alleen maar internet delen aanzetten maar ook nog wel wat netwerk instellingen vernaderen.
 
nou ik heb twee netwerkkaarten en die werken perfect want de lichtjes branden anchter op de kaart en aan instelling weet ik niet precies wat ik moet doen ?? help mij!! en adsl is aangesloten via een modem op usb een de cross kabel zit in de lan verbinding
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan