Internet delen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexander

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
16
Ik wil graag mijn internet verbinding delen.
Ik wil mijn aansluiting voor het internet op PC_2 met Windows 98 zetten. Dit om PC_1 te ontlasten waar windows XP Home op staat. (Ik maak gebruik van een simpele LAN verbinding met een hub op het netwerk).
Ik kan allen nergens de optie 'internetverbinding delen' vinden.
Nu hoorde ik laatst dat dat alleen kan met Windows 98 SE of hoger.
Is het nou echt nodig dat ik Windows 98 SE installeer of kan ik ook ergens een update downloaden? Of nog simpeler is die optie er wel gewoon?

Hopelijk weet iemand een simpele oplossing.

Gr. Alexander
 
Kan inderdaad alleen met Win98SE
Daar zit de service ISS (Internet Sharing Service) in
Wat je kunt proberen is een tooltje als WinRoute of Freesco
Zoek ff op Google, moet lukken!

Mzzl
Brujah
 
Ik ga het van het weekend allemaal probereb en laat wel weten of het gelukt is, maar in ieder geval bedankt tot zover.
 
Zelf heb ik een W98 computer die een verbinding verzorgd voor mijn overige computers. Hiervoor gebruik ik het simpele maar uiterst doeltreffende "AnalogX Proxy". Werkt perfect!
http://www.analogx.com/
 
Ik heb dit weekend Winroute & Wingate geinstalleerd, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe de instellingen op alle pc's moeten staan, ik ga het nu maar eens proberen met Analogs.
Ziet er wel aardig uit.
Het moet ook niet te veel kunnen, maakt het alleen maar ingewikkelder.

Ik laat weten hoe het er voor staat, alleen heb ik een beetje weinig tijd.
Ik laat het zsm weten.

Gr. Alexander
 
Ach, het voordeel van AnologX is dat, eenmaal ingesteld, je er geen omkijken naar hebt. Winroute is overigens ook erg leuk. Alleen is het natuurlijk veel meer dan een proxy. Het is tevens een goede mailserver. Leuk als je intern van de ene naar de andere computer wilt mailen. 's geinig!!

Groetjes,

Gerard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan