Internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

biebeltje4you

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2002
Ik heb een vraag:

Ik heb nu een gewone pc met internet via Casema. Ik krijg morgen een laptop en zou ook graag op die laptop willen internetten. Wie geeft mij een oplossing hoe ik dit het beste en het voordeligste kan doen?

maar dan kan ik bijvoorbeeld niet op mn kamer op de latop internetten? want de pc staat beneden in de woonkamer en mn kamer is boven.

dan kan je een draadloos netwerk aanleggen (is wel iets duurder)

Laatst bewerkt:
Als je een idee wil hebben wat het gemiddeld kost:
http://www.computer-land.nl/index.php?page=producten&catid=396

Dit zijn de draadloze netwerkprodukten van computerland. Wat je nodig hebt is een router en voor iedere pc een netwerkkaart (allebei draadloos dan natuurlijk). Dus +/- €55,- voor de router en €19,- per netwerkkaart. (voor usb €29,- is handig voor laptop)

Je kan ook gewoon 15 meter utp-kabel kopen en twee netwerkkaarten,, ben je voor 25 euro klaar. Netwerkkrt in de ene pc en in de andere. utp-kabel ertussen (wel cross kabeltje, deze maken ze wel voor je op het adres waar je de kabel koopt. wizard netwerkk draaien op de pc die verbinding maakt met het internet. Wizard draaien op de 2e pc, aangeven dat hij het internet opgaat via een andere pc en klaar.

Kabeltje even wegwerken wel zo netjes.

tegenwoordig houden we niet meer zo van kabeltjes trekken!:thumb:

Helemaal mee eens maar je zult toch eens niet zoveel geld hebben dan is dit ook een oplossing. Even simpel en doeltreffend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan