Internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielssinke

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2003
Berichten
32
oke hier is de vraag.....

ik heb een thuis netwerk tussen 2 computers, een met winXP-home en de ande winXP-prof. de communicatie verloopt goed en het netwerk werkt goed....

nou wil ik instellen dat de internet verbinding gedeeld word en het is al eerder wel gelukt maar voor onverklaarbare redenen gestopt met werken. Ik krijg met geen mogelijkheid de internet verbinding op de 2e computer werkende.

ik heb al alle stappen gevolgd met het thuisnetwerk installeren wizard en vele andere opties bekeken.... maar niks werkt.

is dit het eventuele gevolg van norton antivirus op de hosting computer?

als iemand hier iets op weet of info heeft please let me know....

alvast bedankt,

Niels
 
Kun je vertellen HOE je het netwerk gedeeld hebt? Bv met een crosscable of hub of.....

Heb je alleen Norton Antivirus geinstalleerd of heb je daar ook een firewall bij.
 
ik maak gebruik van crosscable directe verbinding.....

en ik heb volgens mij alleen norton....en geen firewall maar dat weet ik niet zeker...
 
Kijk eens of op de host pc de interne xp firewall niet aanstaat? Rechtklikken op de lanverbinding, eigenschappen, geavanceerd.

Ik heb hem hier ook via een crosscable. Ik heb als gast pc de optie "gateway" genomen. Daarna zoekt hij contact met de host pc en het zou moeten werken. De eerste keer moet je wel die diskette maken (dat wordt tijdens de installatie aangegeven)

Ik zal stap voor stap de gast pc uitleggen:

* nieuwe verbinding maken
* een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen
* voltooien, dan krijg je een nieuw scherm
* de computer maakt via een andere computer verbinding (middelste optie)
* type de naam in van de host pc (zorg dat de werkgroepnaam hetzelfde is op beide pc's)
*Daarna de netwerkdiskette maken en het bestand lezen wat daar op komt.
 
Laatst bewerkt:
het probleem is dat de netwerk configuratie van de host pc niet is veranderd sinds dat het internet delen het wel heeft gedaan..... dus hij vind geen nieuwe verbindingen en kan ik die diskette aanmaken methode niet volledig uitvoeren.......

is er een methode om de bestaande verbinden of het al opgezette thuisnetwerk te verwijderen en het opnieuw te doen......zodat ik eerst alles instel op de host pc en daarna met de diskette naar de andere pc ga?

het verwijderen heb ik ook niet voor mekaar gekregen......

vriendelijk groet,

niels

alvast bedankt voor de moeite en info
 
Had er overheen gelezen dat het al had gewerkt. Je zou op de gast pc een systeemherstel kunnen doen naar waneer het wel werkte.

Dat heb ik in het verleden ook regelmatig gedaan. Toen werkte het gewoon weer. Soms heeft de host verbinding en de gast niet. Na het opnieuw opstarten bij de gast doet hij het dan ook ineens weer.

Ik zou de optie systeemherstel dus proberen en kijken of het dan wel lukt. Je kunt altijd je herstel weer ongedaan maken als het niets uitmaakt.
 
een probleem...........we hebben de gast pc geformatteerd (was wel weer erg nodig) en in de hoop dat de verbinding dan wel zou werken....

nog niks heeft gewerkt, maar toch bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan