Internet delen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mravatar3

Banned
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
125
Hoi allen,

Ik had een vraag over internet, is het mogelijk om met een kabel tussen twee computers internet te delen. Ik heb hier nu zelf een computer staan alleen heeft die geen internet en ik zou daar graag internet op willen.

ALvast bedankt 1
 
Je zal er toch een router of een switch tussen moeten zetten,je moet het signaal toch verdelen tussen 2 pc's? Als je stroom vanuit een aansluitpunt op meerdere plaatsen wilt hebben heb je toch ook een verdeeldoos nodig?
 
Hey

Bedankt voor je reactie deze twee computers staan vlak bij elkaar dus daarom deze vraag, ik ontvang internet ook met een draadloze adapter dus eigenlijk wil ik mijn draadlose internet verbinding delen met die computer via een kabel maar ik weet niet of dit mogelijk is ik heb in allebij de computers een netwerk adapter.
 
ehh, je hébt al draadloos internet én je hébt in beide pc's een netwerkadapter (schrijf je). Waarom gebruik je dan de netwerkadapter van machine 2 niet om ook dáárop draadlos internet te verkrijgen?
 
Omdat ik op allebij de pc's internet wil en ik heb maar 1 draadlose netwerk adapter.
 
Zucht....

Beide PC's een bedrade ethernet aansluiting... dan lus je door en deelt internet via de pc met een draadloze verbinding.

Beter: investeer een paar euro en zet op die tweede PC ook een draadloze verbinding. En dan niet zeuren dat het zo langzaam is. Met een draadje gaat het nu eenmaal sneller.
 
@Palmpje: leuk dat je praat over Internet delen, maar je schrijft er niet bij hóe dat moet, en dat is juist de vraag van de topic-starter... :shocked:

@mravatar3: Internet delen = Internet Connection Sharing = ICS
ICS op Vista: hier en hier
ICS op XP: hier en hier

Succes,

Tijs.
 
Er is de volgende situatie:
Bedankt voor je reactie deze twee computers staan vlak bij elkaar dus daarom deze vraag, ik ontvang internet ook met een draadloze adapter dus eigenlijk wil ik mijn draadlose internet verbinding delen met die computer via een kabel maar ik weet niet of dit mogelijk is ik heb in allebij de computers een netwerk adapter.

Waarbij ik netwerkadapter opvat als een mogelijkheid om de computer bedraad aan te sluiten op een netwerk. (met een RJ45 connector.)

Een computer (1) heeft dus een draadloze internetverbinding en de netwerkadapter nog vrij. De andere computer (2) heeft enkel een netwerkadapter.

Nu is het inderdaad mogelijk om op computer 1 de draadloze internetverbinding te delen met computer 2 door de twee netwerkadapters te verbinden. Dit heet een bridge. De kabel tussen de twee computers moet dan een crosslink kabel zijn, en je moet zelf het ip adres van beiden netwerkadapters instellen. meer info hierover kan ik je geven. maar dit is denk ik niet de oplossing aangezien computer 1 altijd aan moet staan wanneer computer 2 internet nodig heeft.

Ik denk dat de beste oplossing is om een extra draadloze netwerkadapter erbij te kopen voor computer 2.
Om computer 2 direct met een kabel met de (draadloze) router te verbinden kan waarschijnlijk ook nog wel (aangezien er meestal 4 netwerkpoorten op zitten) maar aangezien er voor computer 1 een draadloze verbinding is gekozen zal het voor computer 2 ook wel niet handig zijn om deze bedraad aan te sluiten.

Voor normaal gebruik (internetten, filmpjes kijken) is draadloos internet kwa snelheid niet het probleem. Meestal is de snelheid van je internetabonnement de beperkende factor.

Groeten
 
Laatst bewerkt:
Helemaal juist: Als je geen switch of hub inzet dan is een crosskabel nodig tussen de 2 pc's.

Het is echter NIET nodig om een ip-adres handmatig in te stellen (niet op de ICS-host en ook niet op de ICS-client), want dat wordt door ICS geregeld.
Beide (in dit geval bedrade) netwerkkaarten moeten dus staan op "Automatisch ip-adres verkrijgen".

2 catches waar je tegenaan kan lopen zijn:
a. Firewall op de ICS-host. Het wordt (door Microsoft) aanbevolen om de firewall op de ICS-host uit te schakelen.
b. Als de Internet-verbinding op de ICS-host (de draadloze verbinding in dit geval) een 192.168.0.x ip-adres heeft, dan gaat het niet werken, want dat wordt (ook) op het mini-netwerk gebruikt dat tussen de 2 bedrade verbindingen door ICS wordt aangelegd.
Gelukkig hebben de meeste (draadloze) routers een 192.168.1.x netwerk of een 10.x.x.x LAN-netwerk.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@mravatar3: Een melding "lol" geeft geen informatie hoe het nu staat met je probleem/vraag. Is je probleem nu opgelost?

Tijs.
 
Dat is niet zo mooi. Wat heb je er al aan gedaan (oftewel welke stappen heb je gezet) en waar ging het dan mis?

a. In Configuratiescherm -> Netwerkverbindingen, rechtsklik op je WiFi netwerkkaart, kies Eigenschappen, ga naar het "Delen" tabblad (o.i.d). Zet een vinkje bij "Toestaan dat andere netwerk gebruikers Internet toegang krijgen via deze Internet verbinding" (o.i.d.) en kies dan daar onder dat je Internet wilt delen via je "LAN-verbinding".
b. Vink uit dat andere de Internet-verbinding mogen beheren.
c. Klik OK.
d. (had ik al gemeld) Zorgt bij de Eigenschappen van LAN-verbinding ervoor dat de TCP/IP instellingen (IPv4 en (indien ingeschakeld) ook IPv6) op "Automatisch een ip-adres verkrijgen" staan qua Eigenschappen. Dit moet ook op de andere computer zo staan bij de LAN-verbinding aldaar.
e. Verbind via kruiskabel/crosscable de 2 bedrade netwerkkaarten met elkaar. Aansluiten via een 'normale' kabel kan ook, maar dan moet er een hub of een switch tussen de 2 computers geplaatst worden waar beiden hun (normale) netwerkkable insteken.
f. De computer die tot dan geen Internet had zou nu (indien Vista of W7 draait op die computer) de vraag over "Particulier netwerk" of "Openbaar netwerk" moeten krijgen hierna. Het maakt niet echt uit wat je daar kiest, maar persoonlijk zo ik voor "Particulier netwerk" kiezen.

Zo zou het moeten werken. Zoals eerder gemeld moet op de draadloze netwerkverbinding geen 192.168.0.x ip-adres vanuit je draadloze router erop gezet zijn, anders werkt het niet.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan