Internet doet het niet.. Lan+Wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

sergen95

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2010
Hallo,
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe laptop, mijn wifi doet het maar zelden en dan echt 2 minuutjes ofzo. Mijn Lan daarentegen doet het helemaal niet op mijn laptop terwijl ik met dezelfde kabel wel internet op mijn andere pc heb. Ik loop nu al twee weken te rotzooien met mijn internet, heb dns-servers geprobeerd te veranderen en ip's.(heb nu gewoon alles op automatisch) Ik heb ook mijn netwerk driver opnieuw geinstalleerd maar het mocht niet baten. Overigens doet de wifi op school het wel gewoon op mijn laptop. Ook heb ik verschillende termen in 'cmd' toegepast en en MicrosoftFixit50199 gebrobeerd. Ik weet het gewoon echt niet meer.

Zouden jullie mij alstjeblief kunnen helpen! heel erg bedankt!

Je zegt dat je de drivers opnieuw geïnstalleerd hebt maar heb je ze ook geupdate !?
Dit is typisch een probleem van out of date drivers namelijk !!

Waar je ook naar kan kijken ( al is het op school niet zo dus een twijfelpuntje) is naar de energie instellingen en dan naar je netwerkkaarten en kijken op welke prestaties deze staan ingesteld zo wel bij accu gebruik als bij netstroom.

Ook nog een optie inderdaad, niet eens aan gedacht !!
Ik zou hem alleen wel even geheel terugzetten naar de fabrieks instellingen.

@Terrarabo ja! ze zijn up-to-date, kan je misschien uitleggen hoe ik de energie instellingen kan zien :$.
@dennisdennis12 ja ik heb hem meerdere malen gereset draadloos doet het dan heel even maar daarna werkt hij niet meer lan werkt overigens dan nog steeds niet, sorry vergeten te zeggen!

Ik heb ook mijn firewall uitgezet en mij viruscanner proberen uit te zetten

Dit is mijn ipconfig/all, heb foto ervan gemaakt omdat ik dus geen internet heb daarom beetje onscherp :pipconfig.webp

Waar heb je de laatste drivers vandaan gehaald als ik vragen mag !? Welke netwerkkaarten heb je !?

Energiebeheer gaat via je configuratie scherm en dan kan je bij schema wijzigen en dan bij geavanceerd kijken. Daar staat per onderdeel de prestaties die je kan wijzigen.

Laatste Atheros 9485WB drivers: hier
Bevat de 32-bit en 64-bit drivers voor zowel XP (xp3264-10.0.0.54-whql.zip) als voor Windows 7 (win78-10.0.0.75-whql.zip)

Overigens leek je schermafdruk correct, dus áls je draadloos Internet het doet, dan staan de instellingen wel goed.

Tijs.

@Terrarabo Ik had de drivers gedownload op de Asus site, en dan voor mijn laptop type N56 VZ, ik heb Atheros Ar8161/8165 Pci etc. gedownload
@dnties Ik ga mij oude driver die ik net heb genoemd verwijderen en dan deze instaleren, bedankt!

persoonlijk denk ik meer dat het misschien met instellingen te maken heeft, Heel erg bedankt voor jullie hulp jongens waardeer het zeer!

Als ik het bestandje open kan ik niet echt iets vinden waarmee ik de driver moet instaleren :$?

Alles uitpakken, daarna het voor jou relevante .zip bestand uitpakken (zie mijn vorige posting om te weten welke)
Apparaatbeheer starten (=devmgmt.msc), rechtsklikken op je draadloze netwerkkaart en kiezen voor Stuurprogramma installeren (of Stuurprogramma bijwerken of zoiets).
Aangeven dat je op de lokale computer wilt zoeken (dus niet op Internet etc.)
Dan bladeren naar de map waar je de driver had uitgepakt.

Tijs.

Het is me gelukt hij is geinstalleerd, het draadloos internet heeft het 3 minuten gedaan en daarna niet meer. Mijn LAN verbinding doet het nog steeds niet die het dus met dezelfde kabel wel in mijn andere pc doet (deze). Overigens ben ik vergeten te zeggen dat wifi het wel in de rest van het huis doet telefoons andere laptops etc. Ook heb ik rechtsonderin me scherm in de werkbalk altijd streepjes bij netwerk. Spotify doet het ook meestal gewoon, maar internetten lukt gewoon niet. zo raar. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen..

Bedankt!

Ik heb daar zo snel geen idee bij. Ik raad je aan om eens bij de helpdesk van je leverancier (of bij de helpdesk van de fabrikant) van je laptop eens te gaan bellen, want het ziet er vreemd uit (zeker nu andere computers etc. wel gewoon stabiel internet hebben).

Tijs.

Bedankt voor de reactie, het is inderdaad heel erg vaag vooral omdat internet het op school wel doet..
Misschien iets met instellingen ofzo

Zou je kunnen proberen [helpt natuurlijk alleen voor bedraad internet]. Welk apparaat is dat?

Tijs.

Atheros AR8161/8165 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.20)

Ik ben al heel blij als bedraad internet het doet. Bedraad internet doet het bij iedereen in het huis, en met diezelfde kabel in mijn pc niet. Het ligt puur aan mijn eigen laptop.

Heel erg bedankt dat jullie me blijven helpen!

Laatste Atheros LAN driver die ik kon vinden staat hier

Tijs.

Misschien een domme vraag, maar is het niet erg dat ik een asus laptop heb en dees voor lenovo is (staat er)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan