Internet doet het niet met netstroom.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remmie710

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2009
Hi peeps.

Ik heb een probleem met mijn laptop. Sinds kort is mijn wifi adapter kapot gegaan. Sindsdien ben ik overgestapt naar lan. Alleen als ik nu wil internetten dan kan dat alleen als hij onder netstroom zit. Als ik netstroom er in doe dan doet het internet het niet meer.
Hebben jullie hier ervaring mee?

Hangt er helemaal vanaf welk merk + type laptop je hebt en welk besturingssysteem je draait.

Tijs.

Het gaat over een Compaq Presario V6000 series laptop met Windows vista home premium.

Ok, doe het volgende: Maak een snelkoppeling naar devmgmt.msc op je bureaublad, en noem 'm Apparaatbeheer
Terwijl je laptop op batterijen loopt: Rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling en kies voor Als Administrator uitvoeren
Open Netwerkadapters en dubbelklik op je bedrade netwerkkaart.
Kies voor Inschakelen als 'ie uitgeschakeld staat.
Kijk verder in het tabblad Energiebeheer, en vink daar uit dat het apparaat uitgeschakeld mag worden om energie te besparen.

Succes,

Tijs.

Bij Acer computers is er een hulpprogramma dat zich bezighoudt met wat wel en niet is ingeschakeld als het apparaat op netspanning danwel op batterij loopt.

Kijk even na of je Compaq ook dergelijke hulpprogramma's heeft en wat daar ingesteld is.

Overigens is het wel zo compleet als je even vermeldt bij je vragen wat je al geprobeerd had, ik heb nu dus voor jan *** een instructie gegeven waarvan je had kunnen melden dat je daar al naar gekeken had.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan