internet doet het niet na installatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
aha, de vorige keer deed ik dat ook niet...

oké dus eerst C schijf verwijderen met D en dan weer toevoegen... Moet je dan een getal opgeven voor de schijf of gebeurt dat automatisch als het maar 1 schijf is?

aha, de vorige keer deed ik dat ook niet...

oké dus eerst C schijf verwijderen met D en dan weer toevoegen... Moet je dan een getal opgeven voor de schijf of gebeurt dat automatisch als het maar 1 schijf is?

Als je de C schijf wilt formateren , druk je op D. Daarna vraagt ie om bevesteging en moet je volgens mij op L drukken. Doe dit en klik vervolgens op enter om windows te installeren!

oeps, iets te grote letters...

Laatst bewerkt:
Je verwijderd niet de schijf maar de partitie :p
Je moet aangeven hoe groot de partitie moet worden. Standaard wordt de gehele schijf gereserveerd voor de C partitie. Zelf kun je dus minder GB's gebruiken voor de C partitie en bijv. een extra D partitie aanmaken met de GB's die nog vrij zijn.
1GB is dus 1024 MB houdt daar rekening mee.
Om een partitie van 100GB aan te maken stel je dus in 100x1024= 102400 MB.

dus, ter controle :P

eerst verwijderen ( ivm de D toets )
dan toevoegen ( C ) en maniac2003 zijn insturcties opvolgen?

dus, ter controle :P

eerst verwijderen ( ivm de D toets )
dan toevoegen ( C ) en maniac2003 zijn insturcties opvolgen?

Ja!

Maar zoals ik al zei, in de link die ik je gaf staat het echt heel gedetaileerd!

oké ;)

morgen of vanavond hem dan opnieuw formateren/instaleren

Oke,
succes.

Laat nog ff weten of het allemaal goed gelukt is.
Heb je wel een backup gemaakt van je drivers? Deze moet je na de installatie installeren!
Ik kap er ook mee voor vanavond.

Allemaal een fijne kerstavond:thumb:

de drivers staan op een cd van het moederbord, net waar ik ze de vorige keer vandaan haalde ;)

dat is toch goed?

Ja dat is prima. :thumb:
Print anders voor de zekerheid de pagina's van de link van chico79 uit, als je eenmaal bezig bent kan je het niet meer nalezen.

ja ik heb een andere computer tot mijn beschikking als ik het ga uitvoeren ;)

hoi,

toen ik het de net probeerde deed de cd het niet teminste hij reageerde er niet op... Ik dus via F2 in de bois gegaan... Deze is heel anders dan op het plaatje, ik kon het ook niet vinden... wat ik dus moest veranderen...

ik weet niet maar weten jullie wat ik moet doen? of wat moet ik doen om het jullie makelijker te maken?

Je moet in de BIOS dan even kijken of je de "Boot sequence/order" kunt veranderen.

Het lijkt op dit:
bios_advance.JPG

Dan stel je in:
1. USB of iets soortgelijks
2. CD-ROM
3. HDD
In ieder geval moet je harddisk als laatste in het rijtje.

op dat plaatje staat HDD-0 als 2de in het rijtje???

maar ik zag in mijn bois ding dit rijtje niet staan... maar ik zal nog een keer gaan kijken ;)

Klopt maar dit plaatje is in jou situatie niet goed. Kon zo snel geen geschikt plaatje vinden via google.
Als je je moederbord type weet dan kan ik eens kijken voor een handleiding ofzo.

oké ;)

dus als 2de cd dinges...

ik ga nu ff kijken en schrijf wel wat dingen op...

oké gevonden denk ik teminsten...

1st boot device = flopy
2nd boot decive = [pm-wdc-wd800bb-00j]
3rd boot decive = [ss-benq-cdrw5232x]

de eerste is dus flopy
2de is du hardisk
3de is dus cd speler

alleen nu, ik kan ze alleen gelijkmatig verwisselen dus:

de cd speler kan wel op de 2de staan maar dan staat de harddisk op de eerste...

het kan wel zo:

1st boot device = ss-benq-cdrw5232x]
2nd boot decive = [pm-wdc-wd800bb-00j]
3rd boot decive = floppy

maar dan staat floppy op de 3de plaats...

Dat is prima zolang je CD-ROM drive maar voor de Harddisk staat. Je boot volgorde (onderste rijtje) is goed :thumb:

hey,

ik ben bij het formateren nu...

maar nu staat er 2 opties:

partitie formateren als ntfs bestandssysteem (snel)
partitie formateren als ntfs bestandssysteem

welke is het beste???

Zelf heb ik beide methoden al eens gebruikt en ik merkte geen verschil in werking. Snel is de snelste optie, die zou ik nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan