Internet doet het niet na opnieuw installeren Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

makaveli

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2002
Hallo,

Ik heb mijn computer geformateerd en Windows Vise Home opnieuw geinstalleerd. Op mijn PC stond een mapje met drivers en deze heb ik geinstalleerd.

Op een een of ander manier heb ik geen internetverbinding meer. Ik heb de modem gereset, kabeltje uit de computer getrokken, netwerkadapter uit en ingeschakeld maar niks helpt. Bij netwerkverbinding staat dat de netwerkkabel niet is aangesloten terwijl dit wel het geval is.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen???

Ik moet nu een een poosje weg dus ik zal niet direct meer kunnen reageren, maar kijk eens in apparaatbeheer wat daar bij de netwerkadapters staat?

Als daar een cirkeltje, kruis of misschien wel helemaal niets staat (?) dan zal je dus de drivers nog moeten installeren.

Heb je na de Windowsinstallatie wel de moederborddrivers geïnstalleerd (chipsetdrivers)?

Ik moet nu een een poosje weg dus ik zal niet direct meer kunnen reageren, maar kijk eens in apparaatbeheer wat daar bij de netwerkadapters staat?

Als daar een cirkeltje, kruis of misschien wel helemaal niets staat (?) dan zal je dus de drivers nog moeten installeren.

Heb je na de Windowsinstallatie wel de moederborddrivers geïnstalleerd (chipsetdrivers)?

Bij netwerkadapters staat ie er gewoon bij. Als ik erop klik geeft ie aan dat ie correct werkt. En ik heb de chipsetdrivers pook geinstalleerd..

Da's vreemd, want internet zou het dan gewoon moeten doen. Na een geslaagde installatie van Windows en de chipsetdrivers, kunnen 99 van de 100 computers het w w w op zonder verdere driverinstallatie.
Daar óók het apparaatbeheer zegt dat het goed is, is er mogelijk iets "vreemds" aan de hand. Wat je kunt proberen is het apparaat te déinstalleren in apparaatbeheer en daarna de machine opnieuw op te starten. Mogelijk pikt Windows de adapter nu wél goed op.

Da's vreemd, want internet zou het dan gewoon moeten doen. Na een geslaagde installatie van Windows en de chipsetdrivers, kunnen 99 van de 100 computers het w w w op zonder verdere driverinstallatie.
Daar óók het apparaatbeheer zegt dat het goed is, is er mogelijk iets "vreemds" aan de hand. Wat je kunt proberen is het apparaat te déinstalleren in apparaatbeheer en daarna de machine opnieuw op te starten. Mogelijk pikt Windows de adapter nu wél goed op.

Ik heb dit ook al geprobeerd maar helaas.. En inderdaad, normaal gesproken doet ie het al zonder dat je de drivers heb geinstalleerd. Ik heb draadloos internetverbinding voor mij laptop en daarvoor heb ik een wachtwoord aangebracht. Mijn PC is echter via kabel aan het internet verbonden. Kan het zijn dat die wachtwoord voor draadloos internetverbinding een effect heeft op de verbinding van kabel naar PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan