internet doet het niet onder xp

• Onderwerp starter Onderwerp starter tipie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tipie

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2000
Hallo ik heb xp pro op pc geinstalleerd en dat draait allemaal goed behalve dat ik internet niet aan de gang krijg!!ik krijg de melding kan de server niet vinden!!
Wanneer ik ipconfig /all gebruik krijg ik wel een ipadres en wanneer ik ipconfig /renew gebruik krijg ik de melding dan de dhcp server niet vinden.
De lan verbinding staat ingeschakeld.

Wie weet hier een oplossing voor??

Alvast dank!!

Ik zou zo niet weten waar het aan kan liggen. Ik heb er zelf ook problemen mee gehad, maar dat kwam door de combinatie XP+MSN+Motorolla modem. UPC heeft dit opgelost voor mij.

Maar goed, dat zou het natuurlijk ook niet kunnen zijn. Heb je alle instellingen goed staan? Heb je standaard firewall van XP uitgeschakeld?

Vernieuw je de netwerkkaart wel op de juiste manier? Zo dus: Voor WindowsNT/2000/XP ga naar start - uitvoeren, typ hier CMD en klik op Ok. In het zwarte DOSscherm typen IPCONFIG /RELEASE gevolgt door enter. En vervolgens typen IPCONFIG /RENEW gevolgd door enter.
Anders zou ik toch even contact opnemen met de provider, mogelijk dat idd er iets mis is met de verbinding/modem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan