Internet doet het soms niet/wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spanjeganger

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2009
Een goede avond,

De situatie is het volgende

Modem (Ziggo)=>Router 1 (Sweex) => PC1 (XP/Nvidia Netwerk kaart)
=>Router 2 (SWeex) => PC 2
=> MAC

Het probleem is het volgende: Op PC1 is het netwerk onstabiel. Het kan een tijd goed gaan, maar kan er ook zo weer uit liggen. De rest van het huis had dit probleem niet, tot recentelijk. Gisteren moest mijn vriendin de router resetten om weer internet krijgen.

Wat geprobeerd:
- Nieuwe kabel
- Router verwisseld (hielp, maar was tijdelijk)
- Nieuwe netwerkkaart (hielp, maar was tijdelijk)
- Nieuwe netwerkkaart in andere slot (hielp, maar was tijdelijk)
- Kabel in andere poort van Router (hielp, maar was tijdelijk)
- XP herinstalleerd
- Internet Explorer vervangen voor Firefox
- Laptop aangesloten op Router (werkt)
- PC direct op Modem Ziggo (werkt)

De enige extra informatie dat ik nog kan toevoegen, hoewel ik niet weet of het van belang is, dat ik heb gemerkt dat PC 1, soms de hik heeft. Ik bedoel daarmee, dat ik laatste de namen van MP3 aan het veranderen was en dat hij soms een soort F5 functie uitvoerde en dan was ik de plaats van de MP3 kwijt, aangezien ik halverwege was.

Ik ben door mijn opties heen, heb dit probleem sinds we Ziggo hebben, maar omdat internet het soms wel doen (en boven dus bijna altijd), kan het bijna niet aan Ziggo liggen).

Internet doet het blijkbaar nu wel, anders had ik dit niet kunnen schrijven.

Ik hoor graag van jullie, want in godesnaam hier aan de hand is, want ik weet het niet meer.

Alvast hartelijk dank (ook namens mijn vriendin, die mijn gemopper behoorlijk
zat begint te worden :-)

Spanjeganger

Doe eerst eens op PC1 een uitgebreide scan in de veilige modus met MBAM en A-squared free? Beiden eerst updaten natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip. Ben ik nu mee bezig. Helaas kon ik niet in mijn veilige modus komen, dus doe ik het nu maar via het normale systeem. A-Squared heeft tot nu toe 37 laag risico bestanden gevonden. Malwarebytes zal ik hierna draaien.

Ben benieuwd

Spanjeganger

Bedankt voor de tip. Ben ik nu mee bezig. Helaas kon ik niet in mijn veilige modus komen, dus doe ik het nu maar via het normale systeem. A-Squared heeft tot nu toe 37 laag risico bestanden gevonden. Malwarebytes zal ik hierna draaien.

Ben benieuwd

Spanjeganger

Update: Heb net Malwarebytes laten scannen en die heeft niets gevonden. Toch viel internet boven uit en nadat ik de routers van plek verwisseld had en de modem had gereset doet alles het weer. Toch klopt er iets niet. Het blijft klooien; router verwisselen, poorten verwisselen, resetten van Modem en of Router(s) en steeds blijft internet uitvallen.

Vaag!

Spanjeganger

Helaas kon ik niet in mijn veilige modus komen
En dàt klopt dus ook niet. In de veilige modus wordt bijna niets opgestart, dus ook geen geniepige code die de goede werking van virusscanners kunnen verstoren. Vanaf de eerste "beep" op F8 blijven tokkelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan