Internet doet niks

Status
Niet open voor verdere reacties.

thel3om324

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2011
Berichten
132
Ik heb een computer hier staan waar is server van heb gemaakt, maar hij vind de drivers niet.
hij heeft het een keer gedaan maar dat was a. op windows 7, B, nadat ik het batterijtje uit de moederbord had gehaald deed hij het niet meer.

Gegevens moederbord: Asus p4p800
 
Zal wel Windows 2008 32-bit zijn, neem ik aan?

Je kunt hier drivers downloaden, maar gaat niet verder dan XP/W2003/XP 64-bit. Overigens zou ik verwachten dat de installatie daarvan nog wel lukt, evt. in compatibiliteitsmodus.

Je kunt m.b.v. deze instructie (i.c.m. een laptop/pc die wél Internet heeft) achterhalen welke apparaten er nu op je systeem aanwezig zijn, incl. de apparaten waar nu geen driver bij staat. Mogelijk kun je bij de componenten-fabrikant nieuwere drivers vinden.

Overigens moet ik wel zeggen dat je een stokoud moederbord gebruikt... :(

Tijs.
 
Dat is een terugmelding waar niemand wat mee kan: Wat werkt niet? Heb je a.h.v. de VEN_XXXX (=fabrikant) en DEV_XXXX (=apparaat) aanduiding in de Hardware ID's in Apparaatbeheer de juiste fabrikant gevonden op die referentie/opzoek site?

Als er een specifiek apparaat is waar je een driver voor wilt hebben (en hoopt dat wij iets kunnen vinden voor je), geef dan (minstens) aan welke Hardware ID die heeft, wat het zou moeten voorstellen vlgs. de referentie/opzoek site en vermeld ook of Windows 2008 32-bit of 64-bit is geïnstalleerd.

Tijs.
 
Dat zal dus de netwerkadapter zijn. Kijk nu eerst eens in Apparaatbeheer van de server, om te zien of er apparaten staan met een geel uitroepteken ervoor.
Als daar (bijv.) bij staat: Ethernet adapter
dan zal dát wel de bedrade netwerkaansluiting zijn op je moederbord.
Een manier om Apparaatbeheer te starten is [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
(of maak een snelkoppeling naar devmgmt.msc en start de snelkoppeling).

Wat je dan kunt doen staat in mijn instructie: Dubbelklik erop, ga naar tabblad Details, kies Hardware ID's uit het keuzevak, noteer wat er dan gemeld wordt, en ga o.b.v. de VEN_xxxx en DEV_xxxx aanduiding zoeken op http://www.pcidatabase.com/ om te achterhalen wat het is.

Meer hulp ga (en kan) ik hier niet geven voordat je ook zelf wat gedaan hebt én gedetailleerde terugmeldingen geeft die duidelijk maken waar het over gaat.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@Lange Pier: vlgs. de link van de fabrikant zou het een 3com kunnen/moeten zijn, maar dat horen we dan wel van de topic-starter. Hoe kom jij op een Marvell netwerkkaart??

Tijs.

Overigens kan het zijn (onwaarschijnlijk, want ik denk niet dat de standaardinstelling zou zijn dat de geïntegreerde netwerkchip uitgeschakeld staat): Kijk in de handleiding, herstart je server, ga in de BIOS en kijk naar pagina 4-15. Zorg ervoor dat je in submenu "Onboard devices configuration" komt. Kijk daarna op pagina 4-20: Zorg ervoor dat Onboard LAN op Enabled staat en sla de instellingen op. Als hij nu al op Enabled staat, dan zou Windows 2008 de netwerkadapter moeten tonen in Apparaatbeheer (al dan niet met een geel uitroepteken ervoor als er geen driver is, anders de sectie Netwerkadapter openklikken).

Tijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb dat bord hier liggen maar de SE uitvoering.
Kan idd ook de 3C940 zijn.
 
@Lange Pier: Laten we maar afwachten of de topic-starter zelf wat actie wil ondernemen.
Voor Marvell netwerkadapter-drivers heb ook ik meer dan genoeg download-links, maar voor 3com is het een heel ander verhaal. 3com is namelijk al lang geleden overgenomen door HP, en voor dergelijke oude componenten mogen we er niet op rekenen dat HP daar drivers voor heeft voor (bijv.) W2008.

EDIT: Bizar, lijkt er inderdaad op dat Marvell tegenwoordig de 3com netwerkkaarten ondersteund??

Tijs.

Microsoft heeft op deze site (openen in Internet Explorer) wel degelijk drivers voor W2008 voor 3com 3C940, incl. W2008 R2 wat een 64-bits variant van W2008 is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zolang jij niets terugmeldt over netwerkadapters in Apparaatbeheer weten wij 0,0 :mad:
Zie je netwerkadapters in Apparaatbeheer, dan is in de bios blijkbaar die Onboard LAN geactiveerd, en hoef je daar (dus) niet meer te zijn... :rolleyes:

Tijs.
 
Gast, jij moet gewoon eens beginnen met het probleem duidelijk in beeld te brengen ipv. te springen naar mogelijke oplossingen.
Zelfs Lange Pier weet niet wat jij nodig zou hebben van die link van zojuist, dus hoe zou ik (of jij) dat moeten weten??
Ga kijken in Apparaatbeheer, dat is het laatste wat ik nog tegen je zeg. En gebruik mijn eerdere tips over het identificeren van apparaten (al dan niet reeds voorzien van een driver).

Mocht het (inderdaad) een 3com 3C940 zijn, dan heb ik hier de drivers in ingepakte vorm, zoals Microsoft die beschikbaar stelt, zowel voor Windows 7 / 2008 32-bit als 64-bit in 1 .zip bestand. [ Heet (na downloaden) 3Com_3C940_W7_W2008.zip ]

Tijs.
 
Jups, Device Manager is hetzelfde als Apparaatbeheer
Overigens had ik je al de tip over het gebruik van devmgmt.msc gegeven, die werkt op zowel de NL als de ENG versie van alle windows versies. :rolleyes:

Tijs.
 
Ik heb even een aantal foto's geupload
afbeelding 1: [smallimg]http://i.imgur.com/NsLvQ74.jpg[/smallimg]
afbeelding 2: [smallimg]http://i.imgur.com/6dVIKPX.jpg[/smallimg]
afbeelding 3: [smallimg]http://i.imgur.com/5JDi2Rr.jpg[/smallimg]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie daar zo snel geen netwerkadapters tussen. Zoek even op wat PCI Input Device en PCI Simple Communications Controller zijn.

Zijn ook dat geen netwerkadapters, dan de pc herstarten en in de bios gaan kijken of die Onboard LAN wel op Enabled staat en dat corrigeren en opslaan als blijkt dat die op Disabled staat.
Staat Onboard LAN wel op Enabled, dan zal die kapot zijn, en dan zul je voor ong. 10 euro een nieuwe netwerk-insteekkaart moeten kopen.

Tijs.
 
Bij de bios staat die als het goed is enabled, ik zal eens eventjes een foto maken
 
Er zijn maar 2 mogelijke kandidaten in Apparaatbeheer die je netwerkkaart kunnen voorstellen, en die meldde ik zojuist.
Alle opties heb ik al besproken, dus je weet wat je moet doen (afhankelijk van wat de apparaten in Apparaatbeheer voorstellen én of Onboard LAN al op Enabled stond of niet).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan