Internet door het hele huis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nico01

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2005
hallo

ik heb een vraag over een netwerk dat wij thuis hebben
we hebben een adsl verbinding die zit aangesloten op een modem, van dat modem lopen kabels naar de computers het werkt allemaal perfekt.

maar nu wil ik boven in een kamer ook internet hebben maar er is
geen mogelijkheid om er een kabel naartoe te leggen.

ik dacht al aan draadloos maar daar weet ik niet veel van is het mogelijk om het gewone modem te houden en daarnaast een draadloos modem te plaatsen ? want anders zou ik iedere computer moeten voorzien van een draadloze netwerkaart.

wie kan mij helpen?

Dat wat jij wil is mogelijk.
heb je op het modem nog een poort vrij waar je een accespoint op kunt aansluiten of zitten alle poorten al vol.

op het modem zitten 4 poorten waarvan er 2 in gebruik zijn

dus ik hoef alleen een access point te hebben en een draadloze netwerkaart? kun je mij mischien uitleggen hoe dat dan werkt? hoeveel mb per sec moet je hebben om goed te kunnen internetten 11/54/100?

hoever is de router van de kamer af.
zitten er beton wanden en vloeren tussen.
Hoe meer mbps des te beter.
Ik gebruik 54 dat is voor mij genoeg.
Maar dat kan voor jou te weinig zijn.
Wil je veel downloaden of grote bestanden dan zou ik toch proberen om een kabeltje te leggen dat is namelijk veel beter.
Access point plus kaartje in je computer jadat is genoeg moet je het nog wel installeren.
maar kijk dan eens bij de faq's op de wifi site.
Daar wordt je al heel veel wijzer.

dus ik moet de access point op mijn modem aansluiten gaat dat gewoon met een UTP kabel op een van de open poorten waar de andere computers ook op zitten?
en dan gaat het internet via de access point naar de draadloze netwerkaart?

Jij begrijpt het helemaal.

even hierop inhakend:
ik had eigenlijk dezelfde vraag, echter bij mij zitten de poorten van de modem/router al vol en heb ik er een switch bijgezet. Kan dat access-point dan ook zonder problemen op die switch worden aangesloten ?

Is het echt een switch heb je daar nog een poort over.
Dan zou ik van de router 1 kabel naar de switch plaatsen en het access point op de router aansluiten.

ik heb nog twee poorten over op de switch, dus dat i geen probleem.
Bedankt voor je snelle reactie.
n.b.
ik heb een e-tech modem/router, wellicht verstanig om een access point en draadloze netwerkkaart van hetzelfde merk te nemen of maakt dat niet veel verschil ?

Zelfde merk zou met elkaar moeten werken.
alsje een ander merk neemt vraag of het terug mag als het niet wil werken en of je dan je geld terug krijgt.

bedankt puppie,
ik ga rustig op zoek naar e-tech spul hiervoor.

acer goed merk.:thumb:

ok sorry dat ik een nieuwe had gemaakt
dan gaan we hier maar verder:)

je zei dat ik een router op een router ging aansluiten dus mijn multi pc modem is ook een router?

de apparatuur wat ik zei daar gaat het dus niet mee ofwel?

Ja een router op een router gaat niet werken.
Zoalsik aleerder aangaf heb jij aan een accespoint genoeg die je dan in 1 vrije poort van je nu bestaande router.
In je computer een draadloos netwerkkaartje en het gaat werken.

ik had die router gezien op de site van dixons aan daar staat die wel gewoon onder de accespoints kan het niet zo zijn dat die het allebei is?

Print productinfo

SITECOM WL143 wireless router 140G+ Nitro XM
Deze Wireless broadband router 140G+ Nitro XM voor een
hogere doorvoersnelheid in uw thuisnetwerk

€ 89,99

Direct uit voorraad leverbaar Bestel

Omschrijving Vergelijk Specificaties SITECOM WL143 wireless router 140G+ Nitro XM
Deze Wireless Network Broadband Router vormt het middelpunt van je draadloze netwerk: één of meerdere Wireless Network Adapters (PC Card, PCI of USB) kunnen via de Broadband Router met elkaar communiceren, maar dankzij de Nitro XM technologie kunnen de adapters ook rechtstreeks communiceren.
Deze situatie luistert naar de naam ‘Direct Link’ en levert een verhoogde overdrachtssnelheid op.
De communicatie tussen de Broadband Router en andere draadloze Access Points onderling mogelijk (roaming) en kan een verbinding worden gemaakt met een bestaand bekabeld netwerk.
De 4 ingebouwde Switchpoorten kan worden gebruikt voor het aansluiten van extra PC’s of netwerkapparatuur.
De Nitro XM draadloze netwerkproducten kenmerkt zich door een zeer hoge doorvoersnelheid die 2 maal zo hoog ligt dan bij de bestaande 802.11g standaard.De Nitro XM standaard is volledig automatisch compatible met andere draadloze standaarden die werken op de 2,4 GHz frequentie.

Ja het is een breedbandrouter met draadloos accesspoint.
Als je deze wilt gaan gebruiken dat kun je de nu bestaande breedband router aan de kant doen.
Maar koppel ze niet aan elkaar het is of de nieuwe of de oude router niet tegelijk dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan