Internet en Linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lenny_Loco

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Hallo

Ik draai sinds kort naast mijn windows 2000 professional ook Mandrake Linux 9.0. Het meeste werkt allemaal al, alleen kan ik nog geen verbinding met internet maken via Linux. Waar moet ik juist mijn netwerkkaart configureren en mijn internetinstellingen? Ik surf via de kabel (LAN).

Ik dacht ergens in /etc/sysconfig/... ?

Alvast dank

Het commando op de console is:

ifconfig

Maar log ook eens als root in onder de grafische interface en blader je startmenu eens door, meestal is er wel een tooltje geinstalleerd waarmee je alles in kan stellen. (linuxconf of drakconf)

Misschien ook een idee om een boek over Mandrake eens te gaan lezen? Op die manier weet je een stuk meer dan dat je via dit forum en veel sites kan weten, je hebt altijd een naslagwerk bij de hand, en je hoeft dan ook een stuk minder vragen te stellen.

Zo heb ik het ook geleerd.

Bedankt voor de info.

Als beginnend Linux'er is het dikwijls uren lang zoeken naar de stomste dingen, zeker als je de Windows omgeving door en door gewend bent

in linux suse 7.1 kan de intrenet heel makelijk instellen bij yats, moet bij jou ook zo kunnen.

Laatst bewerkt:
Het is al in orde, vergeten de proxy in te stellen, stom van mij

Geplaatst door Lenny_Loco
Het is al in orde, vergeten de proxy in te stellen, stom van mij

geen probleem kan gebeuren.

is Mandrake Linux 9.0. echt mooi ben het aan het downloaden nu.

Heel mooi, heel compleet en duidelijk, echt wel een aanrader, zeker voor de beginner

rp-ppoe

Het programma rp-ppoe o.i.d. stelt de kabel installingen zonder problemen in.
Mandrake 9.0 zou dit echter tijdens het installeren in de GUI based installer al moeten vragen.
Heb je misschien nieuwe hardware.
Het kan dan wel een half jaar duren voordat een distro ze ondersteund.

Veel plezier met Linux.

Voor de beginnende gebruiker is ook Peanut Linux een anrader.
Levert niet zo veel rommel mee.

Er is geen vraag geweest van Mandrake om dit programma te installeren, ik ken het ook niet. Staat dat mee op de installatie-CD's van Mandrake, of kan ik het ook ergens anders halen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan