Internet en netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

GillianB

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2006
Ik heb een probleem met internet. Vorige week deed internet het nog goed, perfect. Sinds dien ging die het steeds minder doen. Hij ging langzamer, de helft van de sites deed het niet meer en nu heeft de geest gegeven. Ik heb een netwerk met 4 computers en een server. Ik heb geen verstand van al dat server gedoe, maar ik heb wel toegang tot alle netwerk opties e.d. Internet van planet (6.0 mbps). Als ik internet op start dan krijg ik de gebruikelijke pagina; kan niet weergeven worden pagina en onderaan staat dan: kan de server niet vinden of DNS-fout.

Van DNS e.d. weet ik niets af. Maar..........in de tijd dat je op iemand anders wacht kun je alvast een paar dingen doen.
Leeg je tempmappen.
Je zult een router hebben..........zet deze een keer uit en weer aan.
Scan op spyware (AdAware en Spybot Search and Destroy)
Scan op trojans (Ewido)
Scan op virussen (je virusscanner)

Ook nog een WinsockFix voor je.

Dan kun je in ieder geval zeggen wat je al gedaan hebt en wie weet kom je zo ook van je probleem af.
Een schone pc kan nooit kwaad.

Laatst bewerkt:
Scannen op spyware en virussen e.d heb ik gedaan. De rest zal ik nog even proberen.

Ik heb winsockfix geprobeert, maar dat haalde nix uit. Overigens staat op de server windows MT en op de andere computers XP.

We zullen je vraag weer even omhoog wippen.

Wat je ook zou kunnen doen..........mail eens naar je provider.
Ik weet dat ze kunnen zien dat je uitvalt, misschien ook wel dat je veel minder ontvangt.
Een slechte lijn gaat n.l. ook zo achteruit.
Bij mij leek het wel of een site openen al te veel krachten van de verbinding vergde.

Je moet er wat moeite voor doen want ze gaan natuurlijk eerst je pc doorlichten op je instellingen. Pas daarna is het handig bij KPN te gaan klagen anders sturen ze je weer naar je provider.

Hallo allemaal