m.overkamp
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 feb 2003
Beste mensen,
Ik kreeg gister een vraag over internet.
Mijn buurvrouw heeft een oudere pc die alleen gebruikt wordt voor word, e-mail en af en toe surfen op internet.
Vorig jaar heb ik deze computer zelf helemaal geinstalleerd en hij werkte goed tot vorige week.
Er staan een paar programma's op die onbelangrijk zijn.
Verder staat er Win98se, Office 97, Norton anti virus en firewall op.
Vorige week liep de pc vast met e-mails binnen halen en verzenden met outlook express.
Ik ben gaan kijken en hij loopt ook op internet vast.
Ze heeft helaas nooit update's binnen gehaald, dus alles is nog in oude versies, maar het werkte +/- 3 kwart jaar goed.
Ik heb geprobeerd om er achter te komen wat nu het probleem is, norton uitgezet (volledig) en nog loop hij vast.
Schijfopruiming zeer uitgebruid uitgevoerd en ook dit helpt niet.
Via helpmij ook nog progje gevonden en geprobeerd met winsockfix. maar haalt ook niets uit.
Met en zonder norton uitgevoerd.
Ze heeft een adsl abonnement en modem van Planet.
Is allemaal goed geinstalleerd en kabels zitten ook goed.
Als je op internet gaat, doet hij het ongeveer 1 minuut en dan loopt hij vast.
Er is dan helemaal niets meer mee te doen, alleen de computer uitzetten via de aan/uit knop.
Wat zal het probleem zijn?
Ik kreeg gister een vraag over internet.
Mijn buurvrouw heeft een oudere pc die alleen gebruikt wordt voor word, e-mail en af en toe surfen op internet.
Vorig jaar heb ik deze computer zelf helemaal geinstalleerd en hij werkte goed tot vorige week.
Er staan een paar programma's op die onbelangrijk zijn.
Verder staat er Win98se, Office 97, Norton anti virus en firewall op.
Vorige week liep de pc vast met e-mails binnen halen en verzenden met outlook express.
Ik ben gaan kijken en hij loopt ook op internet vast.
Ze heeft helaas nooit update's binnen gehaald, dus alles is nog in oude versies, maar het werkte +/- 3 kwart jaar goed.
Ik heb geprobeerd om er achter te komen wat nu het probleem is, norton uitgezet (volledig) en nog loop hij vast.
Schijfopruiming zeer uitgebruid uitgevoerd en ook dit helpt niet.
Via helpmij ook nog progje gevonden en geprobeerd met winsockfix. maar haalt ook niets uit.
Met en zonder norton uitgevoerd.
Ze heeft een adsl abonnement en modem van Planet.
Is allemaal goed geinstalleerd en kabels zitten ook goed.
Als je op internet gaat, doet hij het ongeveer 1 minuut en dan loopt hij vast.
Er is dan helemaal niets meer mee te doen, alleen de computer uitzetten via de aan/uit knop.
Wat zal het probleem zijn?