internet en outlook maken geen verbinding meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

patte2k

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2002
Berichten
76
ik weet niet goed bij welk onderwerp ik deze vragen moet zetten, maar omdat ze redelijk op hetzelfde moment zijn beginnen voordoen heeft het misschien een verband.

Ok: indien ik op het internet zit (telefoonlijn) krijg ik na een tijdje geen verbinding meer met Internet Explorer of met Outlook.
Het vreemde is dat mijn telefoonverbinding niet uitvalt en dat servers als msn of tetrinet (online tetris) wel blijven werken.
Indien ik de telefoonverbinding verbreek en daarna terug verbindt komt hier geen verandering in.

Wat me ook opvalt de laatste tijd is dat ik soms 'failure notices' aankrijg waardat in staat dat een bepaalde mail niet verzonden is kunnen worden naar geadresseerden die ik helemaal niet ken. (?)

Als ik de computer uitzet staat er 'u kunt de computer uitschakelen' maar vroeger schakelde die zich vanzelf uit, nu loopt die vast en moet ik hem met de knop achter de computer afzetten. Dit kan ook niet gezond zijn denk ik.

Ik heb al nagedacht over een virus en heb Avast! virusscanner (gratis) laten checken en heeft er maar één gevonden en heb deze verwijderd. Maar geen verbetering in de problemen die ik heb.


Sorry dat dit nogal erg lang is, maar weet iemand een oplossing voor deze problemen? Dank bij voorbaat....

Misschien zou een goede (gratis) anti-virusscanner helpen.

Iedereen bedankt en groetjes

patte2k
 
ik denk dat je beter gelijk een goede virusscanner moet gaan kopen. zo te zien heb je er wel een paar opzitten.

dat outlook en explorer offline gaan weet ik niet precies wat dat is, maar ik denk dat een virus een bepaalde poorten blokt die outlook en explorer gebruiken
Dat je ongevraagd mail verstuurt is ook een virus,


dat de computer niet vanzelf uitgaat is een instelling van energiebeheer: start,configuratiescherm/prestaties en onderhoud/energiebeheer hier kan je in het tablad geavanceerd je instelling varanderen zodat hij weer vanzelf uitgaat.

Probeer deze gratis virusscanner eens http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan