Internet en WMP

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsman

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2007
Berichten
63
Heey, ik heb een heel irritant en onverklaarbaar probleem...

Als ik Internet Explorer opstart doet hij het verder prima ( surfen op internet en etc ) todat ik naar Youtube of een soortgelijke site ga waar je filmpjes zou kunnen zien. Dan loopt Internet explorer vast. Dan sluit ik het af, vraagt windows nog of ik het rapport niet of wel wil verzenden. Vervolgens als ik Explorer wil opstarten, loopt hij meteen al vast. Zo loopt de cyclus rond todat ik windows opnieuw opstart. dan heb ik hetzelfde verhaal. Ik gebruik nu Firefox, heb ik precies hetzelfde probleem maar dan kan ik nadat hij is vastgelopen door zo'n Youtube filmje weer opstarten ( Vraagt hij of ik een nieuwe sessie wil starten )

Bij Windows Media Player heb ik een probleem wat erop lijkt, ik luister muziek en zomaar loopt hij vast. Dan sluit ik hem af, weer rapport wel of niet verzenden en etc. en al wil ik dan weer een liedje luisteren, hoor ik wel de muziek maar het beeld 'bevriest' dan. hij stopt met spelen als hij dan bij het volgende liedje is. Ik kan weer muziek luisteren als ik windows opnieuw opstart.
Andere media players ( Foobar ) doet het gewoon prima.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

PS: Ik had Avast! antivirus, die wilde ik verwijderen maar dat lukte niet :S dus met ALT+CNTRL+DEL alles wat met avast temaken heeft weggehaald en toen de hele installatie map verwijderd. toen deed internet en WMP het allebij helemaal niet meer. Dus had ik Windows verwijderd, C:/ schijf opnieuw geformateerd en windows erop gezet. Misschien heeft dat er wat mee te maken. daarna deden ze het allebij prima. Maar nu zomaar niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Gebruik eerst even de Flash Player Uninstaller om Adobe Flash Player van je systeem te verwijderen. Sla het bestand op, sluit daarna alle programma's, inclusief je Internet Explorer, en start dan pas de tool op.

Een volgende stap is het controleren van alle Microsoft-bestanden.
  1. Stop je Windows-cd in je CD/DVD-lezer.
  2. Ga naar Start >> Uitvoeren...
  3. Typ sfc /scannow in en druk op OK.
  4. Wacht tot het systeem klaar is met scannen.
  5. Start de pc opnieuw op.

Installeer daarna Flash opnieuw:
http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash&Lang=Dutch
 
Laatst bewerkt:
Ik ga het meteen proberen! bedankt :) ik zal zo wel vertellen of het heeft gewerkt
 
Ik heb die flash player gedeinstalleerd, daarvoor alle programma's afgesloten op antivirus en etc na. Dat controleren lukt niet, omdat op de CD Windows XP home edition SP1 staat. ik heb Windows professional SP2. tot nu toe werkt WMP gewoon ( met 1 liedje ik wacht het nog af ) en ik ga zometeen even op Youtube rondsurfen. Misschien gaat het probleem vanzelf over, het is tenslotte windows :shocked:
 
Youtube doet het nog steeds niet, maar WMP heeft al 20 minuten achter elkaar volgehouden
 
Bedoel je dat hij na 20 minuten tóch is gecrashed of dat je het maar 20 minuten geprobeerd hebt?
 
Oke, ik zie het Service Pack-probleem dat je hebt, maar hoe kan het in hemelsnaam dat er op je CD een Home-editie staat en op je pc een Professional? Heb je die Professional gedownload ofzo?
 
Die zit kennelijk in SP2, ik heb nu legaal windows. Misschien helpt het als ik windows nog een keer opnieuw installeer.:confused:
 
Als er op je CD een Home-editie staat, en op je PC een Professional-editie, dan hoort de CD NIET bij de computer. Een update door SP2 zal nooit tot gevolg hebben dat Home plots Professional wordt.

Wat wél voorkomt, is dat het controleprogramma SFC.exe naar "Windows Professional Edtion SP2" vraagt, terwijl er op je pc "Windows Home Edition SP2" staat.

Een vrij makkelijke manier om een Windows XP Home Edition SP2-cd te verkrijgen, is via het programma Autostreamer.

Kort door de bocht gezegd, heb je voor dit programma twee dingen nodig:
  • Een Windows XP Home Editon CD (geen SP1)
  • Het installatiebestand van SP2, dat je hier kunt downloaden.

Na wat stapjes maakt Autostreamer een ISO-bestand aan, dat je weer naar een CD kunt branden met de meeste brandsoftware.

Koken met XP.
cooking.gif
 
Laatst bewerkt:
Koken met XP :D
Maar die CD hoort echt bij deze computer. Maar ik ga het proberen, wat jij hebt gezegd. En voorheen, heb ik ook met de Home edition CD geinstalleerd, uiteindelijk werd het dan toch Professional en heeft alles prima gewerkt. Nu loopt het zomaar zonder reden vast.


Maar als internet dan helemaal vastloopt, en ik uit frustratie maar weer eens de computer opnieuw opstart zie ik dit: Taak beindigen: XPCOM:Eventreceiver.

Als ik windows gewoon afsluit, zie ik dat niet. misschien heeft dat er wat mee te maken.
 
Laatst bewerkt:
Dat Autostreamer doet het niet, ik klik alles aan, dan gaat hij dat ook doen, en dan dat balkje waarin je kan zien hoever hij als is, blijft maar stilstaan. 1 á 2 uur gebeurt er niks.:mad:
 
Die "XPCOM:Eventreceiver" hoort blijkbaar (volgens de bronnen op Google) bij Firefox, dus misschien die alvast even herinstalleren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan